اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

افتتاح اورژانس سوانح پرتوی و سوختگی اراک

طی مراسمی اورژانس سوانح پرتوی و سوختگی در مجاورت بیمارستان امیرالمومنین اراک افتتاح شد.

افتتاح اورژانس سوانح پرتوی و سوختگی اراک

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک ظهر امروز طی مراسمی بهره‌برداری از فاز دوم واحد‌های تولید صنعتی ترکیبات دوتره یکی از طرح‌های مورد بهره‌برداری در مجتمع آب سنگین خنداب و افتتاح اورژانس سوانح پرتوی و سوختگی اراک برگزار شد.

تجهیز این مرکز به عهده وزارت بهداشت بوده و قول مساعدت تجهیز این مرکز را نیز وزارت بهداشت داده بود.

دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی طی سفری که بهمن‌ماه سال گذشته به استان مرکزی داشت خاص بودن پروژه مرکز سوختگی پرتویی اراک را موجب زمان‌بر شدن آن اعلام کرده بود.

استاندار استان مرکزی در این خصوص در جمع خبرنگاران با بیان اینکه به مناسبت روز ملی فناوری هسته‌ای این دو پروژه مهم به بهره‌برداری رسید گفت: اورژانس پرتوی سوانح و سوختگی اراک در مساحتی بالغ‌بر سه هزار و ۱۰۰ متر که عملیات ساخت آن از سال ۹۶ آغاز شده بود امروز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

سید علی آقازاده با بیان اینکه این پروژه با اعتباری بالغ‌بر ۳۰ میلیارد تومان ساخته شده اظهار کرد: در قرارداد اول با مبلغ ۶۱ میلیارد ریال که در شهریورماه سال ۹۶ منعقد شده بود، پس از یک سال و نیم و پیشرفت ۵۰ درصدی ادامه عملیات با پیمانکار پایان یافت و در قرارداد جدید، ادامه روند ساخت و تکمیل پروژه از سر گرفته شد.

وی افزود: قرارداد موتورخانه به متراژ ۳۰۰ متر نیز با اعتبار ۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیونی نیز به‌صورت مجزا منعقد شده بود.

استاندار استان مرکزی همچنین بیان کرد: با هزینه‌ تکمیل و تجهیز ساختمانی و محوطه‌سازی هرکدام به ارزش ۵ میلیارد تومان نیز به این هزینه‌ها اضافه خواهد شد؛ هزینه تجهیزات درمانی از جمله تخت‌ها نیز به این مبالغ اضافه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این آیین گفت: به لطف پروردگار و همت مسئولین استان، امروز شاهد راه اندازی اورژانس سوانح، سوختگی و پرتوی استان مرکزی بودیم که این پروژه با حمایت و همکاری استانداری مرکزی، اعتبار سازمان انرژی اتمی و تجهیز و راه‌اندازی آن با وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی اراک بوده است.

سید محمد جمالیان بیان کرد: این مرکز شامل ۳۳ تخت عادی و ۱۰ تخت مخصوص مراقبت‌های ویژه سوختگی و ۲ اتاق عمل است و شرایط ساخت و تجهیزات اتاق های مربوط به حوادث پرتوی با سوختگی ساده متفاوت بوده و خدا را شاکر هستیم که این طرح مطابق استاندارد روز دنیا است.

وی افزود:‌ به دلیل صنعتی بودن استان، هدف اصلی احداث این مرکز، ارائه خدمت به بیماران سوختگی بوده اما همزمان به حوادث احتمالی پرتوی نیز فکر شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: توجه شود که فاز دوم بیمارستان نیز در مجاورت این اورژانس طراحی شده و ان‌شاءالله به زودی فاز عملیاتی آن آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول