اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

خسارت طوفان در اصفهان به 200 میلیارد تومان می‌رسد /شدت طوفان بی‌سابقه بود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه طوفان امسال در مقطع 5 تا 7 فروردین 54 میلیارد تومان خسارت به دنبال داشت، گفت: این مرحله اول بود و تخمین می‌زنیم خسارت به 200 میلیارد تومان برسد.

خسارت طوفان در اصفهان به 200 میلیارد تومان می‌رسد /شدت طوفان بی‌سابقه بود

منصور شیشه‌فروش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به تندبادهای فروردین امسال اظهار داشت: سرعت وزش باد به ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت رسید و به دلیل خشک بودن رودخانه زاینده‌رود، گرمای هوا و عدم بارش سبب شد که کانون‌های جدید گرد و غبار فعال شوند و در این ایام شرایط گرد و غبار را داشته باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: طوفان امسال در مقطع ۵ تا ۷ فروردین ۵۴ میلیارد تومان خسارت به ۵۰۰ کلنی زنبورعسل، ۷ هزار هکتار از باغات، مزارع، گلخانه‌ها، فضای سبز شهری، تابلوهای تجاری، ۴۲ دستگاه خودرو، ۳۱ منزل مسکونی، ۲۱ مورد شبکه‌های برق و مخابرات، ۲۵۰ اصله درخت، ۷۵ تابلو، ۴۰ باب گلخانه و ۱۰ هکتار گلخانه سنتی خسارت وارد کرد و ۵ نفر مجروح شدند.

وی با اشاره به اینکه این مرحله اول بود و طوفان بعد در حال جمع‌بندی است، افزود: تخمین می‌زنیم خسارت به ۲۰۰ میلیارد تومان برسد، شدت طوفان در چند سال گذشته بی‌سابقه بود و عدم کیفیت هوا و کاهش میدان دید اتفاق افتاد.

شیشه‌فروش با اشاره به اینکه سال گذشته به علت بارش‌های بهاری هوا بسیار گرم شد، افزود: در سال گذشته ۱۰۵ حریق در مراتع و جنگل‌ها اتفاق افتاد که از این تعداد ۵۶۸ هکتار از مراتع دچار آسیب شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تأکید بر اینکه مراتع به دلیل تعدیل آب و هوا و از پیشگیری از سیل باید حفظ شوند، افزود: یگان حفاظت از منابع طبیعی با همکاری بخش‌های مختلف در اسرع وقت این حریق‌ها را کنترل کردند و حتی یک بار از امداد هوایی در منطقه سمیرم برای مهار آتش کمک خواستیم.

وی با اشاره به اینکه در عرصه‌های محیط زیست ۶۰ هکتار حریق اتفاق افتاد و نسبت به مدت مشابه خود ۴۰ درصد کاهش داشت، بیان کرد: امسال با هدف پیشگیری از حریق در مراتع و جنگل‌ها برنامه‌ریزی شده و جلسات متعددی برگزار شده و به یگان حفاظت از منابع طبیعی ابلاغ کرده‌ایم نیروهای خود را در مراتع غرب و جنوب استان گسترش دهد و دستورالعمل‌های امدادی به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ابلاغ شده است.

شیشه‌فروش با بیان اینکه نیاز داریم سازمان مراتع و جنگل‌ها یک بالگرد ویژه اطفای حریق مراتع و جنگل‌ها به استان اصفهان اختصاص دهد، عنوان کرد: اصفهان جانشین تهران و معین ۸ استان است و ضرورت دارد یک بالگرد با منبع ذخیره آب داشته باشد تا در زمان حریق جنگل‌ها و مراتع‌ را کنترل کنیم.

مدیرکل مدیرت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: از سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور درخواست داریم که ۳ پایگاه ثابت حریق در چادگان، فریدون‌شهر و سمیرم پیش‌بینی شود تا این پایگاه‌های ثابت در زمان‌های مختلف امدادرسانی کنند، در حال حاضر ۷۱ تیم تشکیل شده که حفاظت از مراتع را انجام می‌دهند و تجهیزاتی دارند اما کافی نیست و باید این ۳ ایستگاه ایجاد و تجهیز شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته سیل در جرقویه علیا و در منظریه به تأسیسات کشاورزی و زیرساخت‌های مسکن خسارت وارد کرد، افزود: میزان خسارت سیل به تهران ارسال شد، سیل به ۳۸ واحد شهری و ۶۰ واحد روستایی خسارت وارد شد و ۸۵۶ واحد نیاز به تعمیرات داشتند که در این زمینه ۲۶ میلیارد تومان به استان تخصیص داده شد و اماکن مسکونی ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و باید در سه ماه پیش رو صددرصد پیشرفت داشته باشد.

شیشه‌فروش با اشاره به زلزله در پادنا سمیرم، گفت: ۵۷۲ واحد مسکونی بر اثر زلزله خسارت دید که ۲۱۷ واحد احداث و ۳۵۵ واحد باید تعمیر شود در این زمینه پیگیری شد و از ستاد بحران کشور ۵۸ میلیارد و  ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص پیدا کرد، آواربرداری ۱۹ واحد انجام شده است و عملیات تشکیل پرونده و معرفی به بانک در حال انجام است و ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ج۲۰/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول