اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

پیشرفت‌های هسته‌ای کشور افتخارآمیز و غیر قابل برگشت است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: پیشرفت‌های هسته‌ای کشور افتخارآمیز و البته غیر قابل برگشت است.

پیشرفت‌های هسته‌ای کشور افتخارآمیز و غیر قابل برگشت است

به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری فارس، ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام به تشریح بازدید اعضای این کمیسیون از چهارسایت هسته‌ای کشور پرداخت.

متن مطلب عضو کیمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره بازدید از چهار سایت هسته‌ای کشور به شرح زیر است:

به منظور نظارت بر اجرای «قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۱۸ و ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ به همراه جمعی از همکارانم در مجلس از منطقه هسته‌ای اصفهان، مجتمع غنی‌سازی شهید احمدی روشن نطنز، رآکتور هسته‌ای و کارخانه تولید آب سنگین خنداب و مجتمع غنی سازی شهید علی‌محمدی فردو بازدید کردیم.
چند نکته:

اول: عمده مفاد قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها از جمله غنی‌سازی ۲۰ درصد، نصب و فعال‌سازی سانتریفیوژهای نسل جدید و راه اندازی رآکتور آب سنگین اراک اجرایی شده و یا در حال اجراست و در آینده تکمیل خواهد شد.

دوم: پیشرفت‌های هسته‌ای کشور افتخارآمیز و البته غیر قابل برگشت است. صنعت عظیم هسته‌ای نیاز ضروری امروز و فردای کشور ماست و قابل معامله نیست. به غرب اطمینان می‌دهیم که به عقب برنمی‌گردیم.

سوم: جوانان متخصص ایرانی کاری کرده‌اند کارستان. از قرار گرفتن در جمع پنج کشور برتر دنیا در تولید آب سنگین (دومین ماده استراتژیک هسته‌ای) و حرکت به سمت تولید سوخت نیروگاه بوشهر گرفته تا ساخت انواع ماشین‌ها و قطعات پیشرفته و صفحه سوخت، فرآوری زیرکونیوم، ساخت راکتور بدون کمک خارجی، تولید اکسیژن ۱۸ و ترکیبات ایزوتوپی و... تنها بخشی از افتخارات فرزندان دانشمند ملت ایران است.

چهارم: تنها بخشی از کاربرد این صنعت و پیشرفت‌های مذکور در حوزه نیروگاهی است. این صنعت به عنوان یک صنعت مادر ضمن فعال‌سازی و استفاده از ظرفیت صدها شرکت داخلی، در حوزه درمانی و پزشکی (تشخیص سرطان و...) و تولید تجهیزات پزشکی، مخابرات، شناسایی گسل‌ها، استخراج نفت، آب، ساخت زره‌های پیشرفته و... کاربرد دارد لذا تعطیلی آن خیانت به امروز و آینده ایران است.

پنجم: پیشرفت، امنیت‌زا و اقتدارآفرین است کما اینکه تصمیم و اقدامات ماه‌های اخیر مبنی بر بازگشت به روزهای خوب هسته‌ای، دشمن را وادار به عقب‌نشینی و دادن امتیاز کرده است.

ششم: چهره‌های مصمم محققان هسته‌ای نوید آینده‌ای درخشان می‌دهد. ضمن تشکر فراوان از متخصصان و دانشمندان و دست‌اندرکاران صنعت هسته‌ای کشور، کماکان بر اجرای قانون راهبردی مجلس نظارت و البته زین پس برای غنی‌سازی بالای ۵۰ درصد مطالبه خواهیم کرد.

هفتم: در اقدامی ستودنی، هر آبشار (زنجیره) سانتریفیوژ به نام یک شهید نامگذاری شده بود. شادی ارواح مطهر شهدای هسته‌ای صلوات.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول