اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ترکیه سفیر ایتالیا را احضار کرد

وزارت خارجه ترکیه در پی اظهارات نخست‌وزیر ایتالیا علیه رئیس‌جمهور ترکیه سفیر این کشور در آنکارا را احضار کرد.

ترکیه سفیر ایتالیا را احضار کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع ترکیه‌ای، بامداد امروز (جمعه)، گزارش دادند که وزارت خارجه ترکیه در پی اظهارات «ماریو دراگی» نخست‌وزیر ایتالیا علیه «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، سفیر ایتالیا در آنکارا را احضار کرده است.

نخست‌وزیر ایتالیا اخیرا در اظهاراتی رئیس‌جمهور ترکیه را «دیکتاتور» خوانده و از نوع رفتار رجب طیب اردوغان با رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا ابراز تنفر کرده بود.

بر اساس گزارش شبکه «تی‌آر‌تی»، «مولود چاووش اوغلو»‌ وزیر امور خارجه ترکیه به شدت اظهارات نخست‌وزیر ایتالیا علیه اردوغان را محکوم کرده است.

طبق این گزارش، وزارت خارجه ترکیه از نخست‌وزیر ایتالیا خواسته است که هر چه سریعتر اظهارات «ناپسند و خارج از چارچوب» خود را پس بگیرد.

در عین حال، این وزارت خانه اعلام کرد: «تلاش برای تضعیف فضای مثبت [حاکم بر روابط] ترکیه و اتحادیه اروپا بیهوده است و هیچکس نمی‌تواند از مهمان‌‌‌نوازی خوب ترکیه انتقاد کند و یا اینکه ترکیه نمی‌تواند یکی از طرف‌های بحث‌های بدخواهانه در اتحادیه اروپا باشد. نمی‌توان بدون اطلاع از انجام پروتکل‌ها به هنگام سفر مقامات اروپایی به ترکیه این اظهارات را پذیرفت». 

این ماجرا از آنجا شروع شد که در سفر هیأت اروپایی به ترکیه برای خانم «اوزولا فون در لاین» رئیس‌ کمیسیون اتحادیه اروپا صندلی در نظر گرفته نشده بود از این رو او در دیدار با رئیس‌جمهور ترکیه، ضمن ابراز تعجب مجبور شد بر روی یک کاناپه بنشیند.

 

 

ترکیه، روز گذشته، در واکنش به این اظهارات مطرح شده علیه آنکارا اعلام کرد که این تیم پروتکل‌ اتحادیه اروپا بوده که برنامه دیدار را تنظیم کرده است.

در عین حال، اتحادیه اروپا نیز به این اعلام ترکیه واکنش نشان داد و آن را تکذیب کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول