اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

کسانی که در سامانه املاک ثبت نام نکنند با موانع روبرو می شوند

معاون مسکن و ساختمان اداره‌‌کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: کسانی که برای ثبت اطلاعات سکونت خود در سامانه املاک و اسکان اقدام نکنند یا به صورت ناقص ثبت نام انجام دهند کد یکتا دریافت نخواهند کرد و موانعی برای آن ها در بحث خدمات بانکی، یارانه و ثبت نام فرزندان در مدرسه ایجاد می شود.

کسانی که در سامانه املاک ثبت نام نکنند با موانع روبرو می شوند

مجید فرجی پور، معاون مسکن و ساختمان اداره‌‌کل راه و شهرسازی استان قزوین در گفت وگو با خبرنگار فارس در قزوین در رابطه با مهلت ثبت نام در سامانه املاک و اسکان گفت: ثبت اطلاعات محل سکونت سرپرستان خانوار از روز پنج شنبه آغاز شده است و سرپرستان خانواده به مدت دو ماه فرصت دارند املاک تحت مالکیت خود را در این سامانه ثبت کنند و این مدت تمدید نخواهد شد.

وی افزود: طبق قانون، سرپرست خانوار در شهر محل سکونت یک واحد و در سایر شهرها نیز یک واحد و مجموعا دو واحد به صورت قانونی می توانند داشته باشد و مشمول خانه های خالی نمی شود و مازاد بر این موارد مشمول خانه های خالی می شود. 

فرجی پور عنوان کرد: هم مستاجرین و هم مالکین باید اطلاعات خود  را در سامانه ثبت و یک کد یکتا دریافت کنند.

وی با اشاره به ضرورت انجام ثبت نام در سامانه املاک و اسکان گفت: کسانی که برای ثبت اطلاعات سکونت خود اقدام نکنند یا به صورت ناقص ثبت نام انجام دهند کد یکتا دریافت نخواهند کرد و موانعی برای آن ها در بحث خدمات بانکی، یارانه و ثبت نام فرزندان در مدرسه ایجاد می شود. 

معاون مسکن و ساختمان اداره‌‌کل راه و شهرسازی استان قزوین، اذعان کرد: در مرحله اول جرایم مالیاتی صرفا برای شهرهای بالای صدهزار نفر جمعیت است و برای شهرهای زیر صد هزار جمعیت به شرطی که کلیه مالکین مشخصات املاک را ثبت و وارد سامانه کنند مشمول جرایم مالیاتی نمی شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول