اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

اظهارات و رفتارهای ضد و نقیض رئیس جمهور و موج چهارم کرونا/ ستاد ملی کرونا پاسخگو باشد

سخنگوی هیات رئیسه مجلس با اشاره به اظهارات و رفتارهای ضد و نقیض رئیس جمهور و وزیر بهداشت در ارتباط با کرونا، سرعت سرایت و قدرت موج چهارم کرونا را به مراتب بیشتر از قبل دانست.

اظهارات و رفتارهای ضد و نقیض رئیس جمهور  و موج چهارم کرونا/ ستاد ملی کرونا پاسخگو باشد

محمدحسین فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز، اظهار کرد: ایام نوروز و تعطیلات عید یک فرصت طلایی برای قرنطینه و کنترل جدی‌‌تر شیوع کرونا بود که متاسفانه از این فرصت آنطور که باید استفاده نشد؛ این شرایط دیگر قابل تکرار نبوده و اعمال تعطیلی در مقاطع دیگر بسیار هزینه‌بر خواهد شد.

وی افزود: در آستانه عید مسوولان گردشگری مردم را به سفر کردن تشویق می کردند؛ در حالی که یکی از مهمترین علل شیوع بیماری سفر کردن است؛ اظهارات ضد و نقیض رئیس جمهور و وزیر بهداشت نیز کاملا مردم را سردرگم کرده و لازم است این مسائل مدیریت و کنترل شود و ستاد ملی کرونا باید پاسخگو باشد. 

فرهنگی ابراز داشت: حالا دولت مجبور شده تعطیلی‌ها را از سر بگیرد که این امر باعث خواهد شد مشاغل بسیاری آسیب ببینند به بخش خصوصی فشاری مضاعف تحمیل شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو اذعان داشت: تعطیلات این چنینی را برای کنترل بیماری براحتی می‌توانستند در ایام عید در مورد گروه‌های شغلی مختلف اعمال کنند و بدین ترتیب کمترین زیان اقتصادی متوجه مشاغل و جامعه می‌شد که متاسفانه قدر این فرصت را هرگز ندانستند.

فرهنگی در عین حال خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد مطالعات و بررسی‌های لازم جهت یافتن مهمترین علل شیوع بیماری کرونا در کشور صورت نمی‎ گیرد تا با رفع این علل جلوی شیوع گسترده بیماری به راحتی سد شود.

وی متذکر شد: از طرف دیگر معضلاتی مثل عدم کنترل و تنظیم مناسب بازار کالاهای معیشتی مثل مرغ و روغن که نتیجه آن تشکیل صف‌های طویل برای تامین این اقلام از سوی مردم است، سرعت شیوع بیماری را صدچندان می‌کند.

سخنگوی هیات رئیس مجلس بر لزوم کنترل مرزها و قرنطینه کامل افرادی که به سفرهای خارجی رفته و به کشور بازمی‌گردند، تاکید و تصریح کرد: مرزهای زمینی با هوایی تفاوت‌های زیادی دارند؛ حجم تردد از مرزهای زمینی بیشتر بوده و کنترل آن نیز آسان تر است، اما مرزهای هوایی حجم کمتر اما نیاز به کنترل‌های بهداشتی بیشتری دارند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در دسترس بودن اطلاعات اینفوگرافیک کرونایی مناطق مختلف را نیز ضروری برشمرد و افزود: اطلاع مردم از وضعیت قرمز کرونایی مناطق موجب احتیاط بیشتر آنها می ‎شود.

فرهنگی در بخش دیگری از صحبت های خود خاطرنشان کرد: شواهد امر نشان می‌دهد شیوع بیماری کرونا زمانی که چندین خانواده دور هم در اماکن باز یا بسته گرد هم می آیند بسیار گسترده بوده و لازم است با بررسی‌های کارشناسی جلوی این اتفاقات گرفته شود.

وی تاکید کرد: سرعت سرایت کنندگی و قدرت موج چهارم کرونا به مراتب بیشتر از موج های قبلی بوده و در این شرایط اصل بر مراعات و مراقبت خود مردم و پس از آن دقت نظر دستگاه های مسوول است.

انتهای پیام/60026/ر

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول