اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

بی‌ثباتی مدیریتی دلیل افزایش آمار کرونایی‌هاست/ دولت تذکرات مجلس را جدی نگرفت

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان گفت: در روزهای پایانی سال مردم با سیاست‌های دوگانه و تصمیماتی که ثبات مدیریتی در آن دیده نمیشد روبرو شدند.

بی‌ثباتی مدیریتی دلیل افزایش آمار کرونایی‌هاست/ دولت تذکرات مجلس را جدی نگرفت

احمد راستینه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد در خصوص بی‌تدبیری دولت در ایام عید و سفرهای نوروزی که باعث قرمز‌شدن وضعیت کشور و افزایش آمار مبتلایان به کرونا شد، گفت: طی ماه گذشته نمایندگان مجلس در نطق‌های خود بحث جدی گرفتن سفرهای نوروزی و اعمال سیاست‌های مشخص و شفاف در ستاد ملی کرونا را یادآوری کردند تا امروز شاهد این حجم از افزایش کرونا در کشور نباشیم، اما مورد توجه قرار نگرفت.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس خاطرنشان‌کرد: متاسفانه در روزهای پایانی سال مردم با سیاست‌های دوگانه و تصمیماتی که ثبات مدیریتی در آن دیده نمی‌شد روبرو شدند و مسئولینی که همه چیز را صرفا به اما و اگرها حواله می‌دهند و یک سیاست مشخص در ارتباط مردم با قانون تعریف نمی‌کنند لذا شاهد یک سردرگمی رفتاری در حوزه‌های اجتماعی شدیم.

راستینه با اشاره به‌ اینکه رفتارهای اجتماعی قابلیت سازگار شدن با محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها را داراست، بیان‌کرد: سال گذشته بعد از اینکه در ستاد ملی کرونا به این نتیجه رسیدند که الزاما باید محدودیت‌های جدی را در رفت و آمد‌ها اعمال کند خصوصا در روز طبیعت سال گذشته، همه شاهد تبعیت اجتماعی مردم از محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها بودیم.

 افزایش کرونا به دلیل عدم وجود تصمیمات قاطع و روشن

وی افزود: امسال با وجود تذکرات پی در پی  وزارت بهداشت شاهد موج سفرهای نوروزی و ساده انگاری و عدم توجه به خطری که می‌تواند کشور را وارد مرحله جدی آسیب کند بودیم که سبب شد تصمیمات روشن، شفاف و قاطع به بدنه اجتماعی منتقل نشود و مردم در یک سردرگمی اجتماعی قرار بگیرند و رفتارهایی از خود نشان دادند که امروز شاهد وضعیت بسیار بدی در رشد و انتقال ویروس کرونا در جامعه هستیم.

راستینه با انتقاد به ستاد کرونا که محدودیت‌ها و اقتضائات بهداشتی و درمانی را به صورت تخصصی اجرا نکرد، ادامه داد: باید فرهنگ تبعیت از نگاه‌های تخصصی و دغدغه‌مندی‌ها و ممنوعیت‌هایی که توسط پزشکان و وزارت بهداشت اعلام می‌شود را در بین مردم ترویج دهیم و طبیعتا هماهنگی این دو رفتار هم در رفتارهای اجتماعی فرد و هم قانون‌های اعمالی در محدودیت‌ها می‌تواند ما را از این مرحله عبور دهد.

وی با اشاره به اینکه اداره اجتماع و هموار نمودن زندگی مردم در این شرایط مسئله درهم تنیده‌ای است تاکید کرد: برای بسیاری از مشاغل امکان تعطیلی به صورت دائمی وجود ندارد از طرفی اگر گردش اقتصادی در جامعه شکل نگیرد بسیاری از مشاغل به شدت آسیب می‌بینند لذا موازنه کردن این مدیریت کار دشواری است.

نماینده مردم شهرستان شهرکرد، بن و سامان گفت: اگر تصمیمات قاطع در مقاطع کوتاه زمانی توسط تصمیم‌گیران سیاسی اعمال می‌شد ما می‌توانستیم خیلی بهتر در مواجه با جهش ویروس کرونا رفتار نشان دهیم هر چند متاسفانه در مقاطع مختلف دولت مدیریت مشخص و با ثباتی در مقابله با این مسئله نشان نداده و امروز بخش زیادی از آسیب‌هایی که با آن روبرو هستیم به خاطر عدم ثبات مدیریت و رفتار درست در این حوزه است.

کاهش تاب‌آوری مردم در مقابله با ویروس کرونا

راستینه با بیان اینکه باید تاب‌آوری اجتماعی مردم را تصمیمات مدیریتی مد نظر قرار داد خاطرنشان‌کرد: تاب‌آوری اجتماعی در مردم به شدت کاهش پیدا کرده‌است و مردم در طول یک ساله گذشته به شدت در این محدودیت‌ها خسته شدند و به شدت نیازمند رفت‌وآمد و ارتباط با هم‌نوع خود هستند و از طرفی بسیاری از مشاغل به خاطر محدودیت‌ها آسیب دیده و وضعیت اقتصادی بسیاری از مشاغل مشکل دارد تعادل بخشی بین تاب‌آوری اجتماعی و تصمیمات مدیریتی کار راحتی نیست.

عدم قاطعیت دولت در تصمیم‌گیری

وی با اشاره به اینکه مردم دچار ساده‌انگاری در مقابل این ویروس شده‌اند افزود: امروزه بسیاری از مردم دیگر تمایلی به استفاده از ماسک ندارند و در تعاملات اجتماعی و خانوادگی این مسئله را کمتر مورد توجه قرار می‌دهند به عبارتی به یک ساده انگاری و وضعیت عادی در رفتارشان تبدیل شده است که باعث شده اعمال محدودیت‌های بیشتر کار بسیار سخت‌تری باشد لذا آن نقد جدی که بر تصمیم‌گیری دولت وجود دارد عدم قاطعیت در تصمیمات مدیریتی در مقاطع زمانی خاص است.

راستینه گفت: با توجه به اینکه می‌دانستیم که رفت و آمدها در ایام نوروز به شدت آسیبزاست اما شاهد بودیم در تعطیلات نوروزی و در روز طبیعت رفت و آمدها به اوج خود رسید و اعمال قانون در محدودیت‌های ترددی در شهرها و مناطق نارنجی و قرمز به طور جدی صورت نگرفت و ترددها به راحتی صورت می‌گرفت و به یکباره ما را با این آسیب روبرو کرد.

وی در پایان بیان‌کرد:از مردم عزیز انتظار داریم با جدی گرفتن خطر و با حفظ دستورالعمل‌های مقابله با ویروس کرونا باز هم به میدان بیایند و خودشان نقش اصلی را در فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت دستورالعمل‌ها اجرا کنند تا این دوره را پشت سربگذاریم.

انتهای پیام/68035

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول