اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

یک کشته و یک مصدوم بر اثر برخورد با سنگ در ارتفاعات دارآباد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران گفت: بر اثر سقوط و برخورد سنگ در ارتفاعات دارآباد شمیرانات، یک نفر فوت و و یک نفر مصدوم شدند.

یک کشته و یک مصدوم بر اثر برخورد با سنگ در ارتفاعات دارآباد

شاهین فتحی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تهران اظهار کرد: در ساعت ۱۴:۳۲ دقیقه بعداز ظهر امروز در پی اعلام حادثه به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر استان تهران مبنی بر ریزش سنگ از کوه در منطقه دارآباد مسیر رودخانه بعد از پل چشمه، بلافاصله دو تیم پنج نفره امداد و نجات کوهستان ‌پایگاه‌های امداد و نجات دربند و کلکچال هلال احمر شهرستان شمیرانات به محل حادثه اعزام شدند.

وی گفت: پس از رسیدن نیروهای عملیاتی به محل حادثه و ارزیابی اولیه، مشخص شد، کوهنورد آقا ۲۵ ساله به علت ضربه به سر که بر اثر ریزش سنگ بوده و شدت جراحات وارده فوت کرده و خانم ۳۰ ساله نیز که از ناحیه زانو دچار آسیب دیدگی شدید شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران افزود: نجاتگران اقدامات اولیه بر روی مصدوم آغاز و پس از تثبیت فیزیکی، وی را همراه با کوهنوردان به پایین ارتفاعات انتقال دادند.

فتحی بیان کرد: مصدوم پس از انتقال به پایین ارتفاعات، جهت درمان پزشکی و انتقال به مرکز درمانی، تحویل عوامل اورژانس شد.

وی با اشاره به این که این عملیات در ساعت ۱۸ به اتمام رسیده است، گفت: جسد آقای کوهنورد نیز پس از اقدامات انجام شده تحویل عوامل پلیس کوهستان شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران ادامه داد: کوهنوردان حتما قبل از عزیمت به کوه، مسیر کوهپیمایی را مطالعه و در صورت بروز حوادث با شماره ۱۱۲ تماس حاصل کنند. 

انتهای پیام/ ۶۷۰۲۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول