اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  سایر حوزه ها

آزمون کارآموزی وکالت بالاخره به تعویق افتاد

آزمون کارآموزی وکالت بعد از کش و قوس فراوان، بالاخره یک روز قبل از برگزاری آزمون، به تعویق افتاد.

آزمون کارآموزی وکالت بالاخره به تعویق افتاد

به گزارش خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، آزمون کارآموزی وکالت کانون‌های وکلای دادگستری ایران سال 1399 قرار بود سال گذشته برگزار شود اما به دلیل شرایط کرونا به تعویق افتاد و قرار بود که در سال 20 فروردین 1400 برگزار شود.

اما بعد از تعطیلات نوروزی و افزایش آمار مبتلایان به کرونا موجب شد که داوطلبان این آزمون از ستاد کرونا و سازمان سنجش بخواهند که زمان برگزاری آزمون تغییر کند؛ برخی مخاطبان این خبرگزاری نیز در سامانه فارس من با ثبت سوژه‌هایی با عنوان «دعوت برای حمایت از کمپین درخواست تعویق یا ادغام آزمون وکالت» و «تعویق آزمون وکالت به دلیل تشدید شیوع کرونا» خواستار پیگیری آن شدند.

سازمان سنجش تا امروز زیر بار تغییر زمان برگزاری آزمون نرفت و حتی در اطلاعیه‌ای به انتشار کارت آزمون پرداخت اما دقایقی پیش و یک روز قبل از برگزاری آزمون وکالت، اعلام کرد که زمان برگزاری آزمون به تعویق افتاده است.

در این اطلاعیه آمده است: «پیرو اطلاعیه مورخ 14 فروردین 1400 به اطلاع ثبت‌نام‌کنندگان آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانون‌های وکلای دادگستری ایران سال 1399 - (اسکودا) می‌رساند با توجه به حاد شدن شرایط انتشار بیماری کرونا ناشی از شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی در کشور و تغییر وضعیت تمامی شهرهای برگزاری آزمون به حالت قرمز و اعمال محدودیت در استان‌ها و شهرستان‌های محل برگزاری، براساس ابلاغیه مورخ 19 فروردین 1400 معاون امنیتی و انتظامی و رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی، انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا این آزمون در تاریخ 20 فروردین 1400 برگزار نمی‌شود.

ضمن پوزش از متقاضیان گرامی به اطلاع می‌رساند، زمان برگزاری این آزمون متعاقباً از طریق درگاه اطلاع رسانی این سازمان اعلام خواهد شد».

همانطور که در متن اطلاعیه هم آمده است، این تعویق در پی نامه حسین قاسمی دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا به رئیس سازمان سنجش رخ داد.

در نامه قاسمی آمده است: «با احترام، پیرو مکاتبات قبلی در خصوص برگزاری آزمون کانون وکلا در روز جمعه بیستم فروردین ماه سالجاری با عنایت به پیام صوتی دریافتی از معاون محترم بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر عدم اجرای پروتکل های مورد نظر و با توجه به وضعیت بیماری در کشور لطفا دستور فرمایید برابر نظر وزارت بهداشت آزمون به زمان دیگری موکول گردد». 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول