اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

2 طرح تولید کاتالیست پلی‌پروپیلن و پلی‌اتیلن سنگین به‌زودی افتتاح می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از بهره‌برداری رسمی از دو طرح تولید کاتالیست پلی‌پروپیلن و کاتالیست پلی‌اتیلن سنگین با دانش فنی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در هفته‌های آتی خبر داد.

2 طرح تولید کاتالیست پلی‌پروپیلن و پلی‌اتیلن سنگین به‌زودی افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بهزاد محمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از مرکز اراک شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی بازدید کرد و در جریان به تولید رسیدن واحدهای کاتالیست پلی‌پروپیلن و پلی‌اتیلن سنگین قرار گرفت.

وی در حاشیه این بازدید با بیان اینکه راهبرد صنعت پتروشیمی تولید کاتالیست‌های موردنیاز صنعت با دانش فنی ایرانی با هدف کاهش واردات است، گفت: شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در چند سال گذشته در عرصه تولید دانش فنی فرآیندها و کاتالیست‌ها دستاوردها و موفقیت‌های بسیاری کسب کرده است و پارسال دانش فنی تولید پلی‌پروپیلن از گاز طبیعی در مرکز ماهشهر شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی رونمایی شد، بر اساس همین دانش فنی، عملیات اجرایی طرح GTPP پتروشیمی اسلام‌آباد غرب آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: طرح‌های در حال اجرا در سه مرکز تهران، اراک و ماهشهر شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی برای صنعت پتروشیمی فرصت بسیار بزرگی به شمار می‌آید، بحث پژوهش، فناوری و احصای دانش فنی با افزایش ظرفیت تولید در صنعت پتروشیمی همسو است.

فیلم - بازدید از مرکز اراک شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی

محمدی تصریح کرد: امروز در جریان بازدید از پایلوت‌های تولید محصولات مختلف پتروشیمی در مرکز اراک، این نوید را می‌دهیم که همکاران ما در شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی به دستاوردهای ارزشمند و بزرگی دست یافته‌اند و در هفته‌های آینده شاهد افتتاح طرح تولید کاتالیست پلی‌پروپیلن و کاتالیست پلی‌اتیلن سنگین خواهیم بود که برای نخستین بار در کشور اجرا شده است.

وی درباره طرح‌های باقیمانده از ۱۷ طرح برنامه‌ریزی‌شده برای بهره‌برداری در سال ۹۹ گفت: طرح‌های باقیمانده در نوبت برنامه‌های افتتاح مقام محترم ریاست جمهوری است که فروردین و اردیبهشت‌ماه جاری در مدار تولید قرار می‌گیرند و باید بر این نکته تأکید کرد که هم‌زمان با توسعه شتابان در صنعت پتروشیمی و افزایش ظرفیت تولید، مباحث مربوط به پژوهش و فناوری و تولید دانش فنی نیز با جدیت دنبال می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول