اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

۵۲/۷ درصد املاک آموزش‌وپرورش در کشور فاقد سند است

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه در بندج تبصره ۱۲ قانون بودجه کشور مکلف به مستندسازی املاک آموزش‌وپرورش شده‌ایم، گفت: دستگاه تعلیم و تربیت در سراسر کشور ۱۰۰ هزار و ۴۷۶ ملک دارد که ۵۲/۷ درصد آن فاقد سند است.

۵۲/۷ درصد املاک آموزش‌وپرورش در کشور فاقد سند است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی آموزش‌وپرورش خراسان رضوی، قاسم احمدی لاشکی در جلسه کمیته مستندسازی املاک دستگاه تعلیم و تربیت خراسان رضوی با اشاره به کسب رتبه نخست کشور در تحصیل اسناد مالکیت آموزش‌وپرورش توسط اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی در سال گذشته، اظهار کرد: امسال برای نخستین بار وزارت آموزش‌وپرورش در بند "ج" تبصره ۱۲ قانون بودجه کشور مکلف به مستندسازی املاک شده است.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش‌وپرورش افزود: آموزش‌وپرورش در سراسر کشور ۱۰۰ هزار و ۴۷۶ ملک دارد که از این تعداد ۵۲/۷ درصد فاقد سند است.

وی با اشاره به دریافت ۱۰۲ هزار و ۷۰۰ ردیف استخدامی در سال ۱۳۹۹ ابراز کرد: سال گذشته ۲۰ هزار ردیف استخدامی برای دانشجویان متعهد خدمت دانشگاه فرهنگیان، ۲۷ هزار و ۳۰۰ ردیف استخدامی برای جذب معلمان از طریق ماده ۲۸ و ۵۵ هزار و ۴۹۷ ردیف استخدامی در راستای الحاق تبصره ۱۰ ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف نیروهای حق‌التدریس، پیش‌دبستانی، خرید خدمات و نهضت سوادآموزی، توسط وزارت آموزش‌وپرورش دریافت شد.

۶۴ درصد املاک آموزش‌وپرورش خراسان رضوی سند ندارد

در این جلسه محمدحسن بهادر مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک خراسان رضوی ضمن تأکید بر تعاملات فی‌مابین دو دستگاه به ۲۱۷ مصوبه کارگروه مستندسازی در خصوص املاک آموزش‌وپرورش از سال ۹۷ تاکنون اشاره کرد و گفت: یک هزار و ۲۵۵ سند مالکیت به مساحت ۶۳۰ هکتار در سال ۹۹ برای آموزش‌وپرورش صادرشده است.

همچنین رئیس اداره حقوقی، املاک و حمایت قضایی دستگاه تعلیم و تربیت خراسان رضوی با اشاره به کسب رتبه نخست کشور درزمینهٔ تحصیل اسناد مالکیت آموزش‌وپرورش در سال ۱۳۹۹ گفت: مجموع املاک استان هشت هزار و ۹۶ مورد است که از این تعداد ۳۸ درصد شهری و ۶۲ درصد روستایی است.

عباس عنوانی با اشاره به اینکه ۶۴ درصد املاک آموزش‌وپرورش استان فاقد سند هستند گفت: دستگاه تعلیم و تربیت استان موفق شده است درزمینهٔ حمایت قضایی از همکاران محترم رتبه نخست کشور را کسب کند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول