اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

خیز تاجیکستان برای جذب سرمایه‌های آمریکایی

بهبود فضای سرمایه‌گذاری تاجیکستان و جذب سرمایه‌های آمریکا به اقتصاد این کشور در جریان دیدار مقامات تاجیک و آمریکایی بررسی شد.

خیز تاجیکستان برای جذب سرمایه‌های آمریکایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «سعدی قادر زاده»، رئیس کمیته دولتی سرمایه گذاری و مدیریت اموال دولتی تاجیکستان و «کیت سیمونز»، مدیر اجرای اداره توسعه بین‌المللی آمریکا دیدار و گفت و گو کردند.

بر اساس گزارش کمیته دولتی سرمایه گذاری و مدیریت اموال دولتی تاجیکستان، با توجه به بی‌ثباتی اقتصاد جهانی و کاهش ورود سرمایه، طرفین مصلحت دانستند اقدامات مشخصی را برای بهبود فضای سرمایه گذاری و  جذب سرمایه گذاری اضافی مستقیم خارجی اتخاذ کنند.

قبل از این در ماه فوریه سال جاری، «دولتعلی سعید» به صورت ویدیو کنفرانس با تجار آمریکایی اعلام کرد دولت تاجیکستان آماده اقدامات موثر برای جذب سرمایه گذاری مستقیم آمریکایی و ایجاد شرایط مطلوب است.

به طور ویژه، از بازرگانان آمریکایی برای سرمایه گذاری در استخراج مواد معدنی و همچنین برقراری همکاری در زمینه کشاورزی، فرآوری محصولات کشاورزی مانند پنبه دعوت شدند.

اعلام شد که در آینده نزدیک چندین نشست مجازی بین بخش‌های خصوصی دو کشور برگزار خواهد شد.

طبق گزارش کمیته دولتی سرمایه گذاری و مدیریت اموال دولتی تاجیکستان در سال‌های 2007-2009 این کشور حدود 9.9 میلیارد دلار سرمایه خارجی جذب کرده که تنها 7 درصد (695 میلیون دلار) از این مبلغ مربوط به آمریکا، حدود 30 درصد چین (2.9 میلیارد دلار) و بیش از 16 درصد روسیه (1.6 میلیارد دلار) است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول