اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

اعتراض ادامه‌دار دانشجویان و اساتید دانشگاه صنعتی بیرجند به یک طرح غیرکارشناسی

در ادامه اعتراضات روزهای گذشته به طرح ادغام دانشگاه صنعتی بیرجند امروز نیز دانشجویان، اساتید و اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه صنعتی بیرجند با تعطیل کردن کلاس‌ها در مقابل درب دانشگاه تجمع و اعتراض کردند.

اعتراض ادامه‌دار دانشجویان و اساتید دانشگاه صنعتی بیرجند به یک طرح غیرکارشناسی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، در ادامه اعتراضات روزهای گذشته به طرح ادغام دانشگاه صنعتی بیرجند امروز نیز دانشجویان، اساتید و اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه صنعتی بیرجند با تعطیل کردن کلاس‌ها در مقابل درب دانشگاه تجمع و اعتراض کردند.

اعتراض ادامه‌دار دانشجویان به یک طرح غیرکارشناسی

دانشجویان در این تجمع که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شده بود خواهان توقف طرح ادغام دانشگاه صنعتی بیرجند در دانشگاه بیرجند شده و با در دست گرفتن پلاکارد‌هایی در مخالفت با این تصمیم یکسویه وزار علوم، خواستار توقف این ادغام و پاسخگویی مسؤولان شدند.

یکی از دانشجویان معترض در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: دانشجویان از روز اول با این طرح مخالف بوده‌اند و تا توقف کامل آن به مخالفت خود ادامه خواهند داد.

وی با بیان اینکه طرح ادغام دانشگاه صنعتی تیشه به ریشه حوزه آموزش عالی  در استان و دانشگاه صنعتی می‌زند، افزود: یکی از اشکالات مهم این طرح انجام نشدن کار کارشناسی و بررسی‌های لازم برای اجرای آن است و این موضوع را همه مسؤولان استانی نیز اعلام کرده‌اند.

بی‌توجهی وزارت علوم به نامه نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی

این دانشجوی معترض تصریح کرد: علی‌رغم اعتراضات گسترده دانشجویان و اساتید دانشگاه و نامه صریح نماینده ولی فقیه در استان خطاب به وزیر علوم، این وزارتخانه هیچ توجهی به اعتراضات دانشجویان و مسؤولان نداشته و به نامه نماینده مقام معظم رهبری نیز بی‌اعتنایی کرده است.

در روزهای گذشته نیز اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه صنعتی بیرجند، با حضور در صحن و مسجد دانشگاه، نسبت به ادغام این دانشگاه در دانشگاه بیرجند اعتراض خود را اعلام داشتند.

ژست مخالف استاندار

این اعتراض، اسفند ‍۱۳۹۹ در مقابل استانداری خراسان‌جنوبی برگزار شد که حمید ملانوری استاندار خراسان‌جنوبی علی‌رغم مخالفت خود با اجرای این طرح تاکنون هیچگونه اقدام جدی برای توقف آن انجام نداده و صرفا به اعلام موضع بسنده کرده است.

علی‌رغم اعتراضات ادامه‌دار دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه صنعتی بیرجند و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، استاندار و نخبگان استان، مسؤولان وزارت علوم بدون توجه به این اعتراضات و با چراغ سبز دانشگاه بیرجند به روند اجرایی این طرح ادامه می‌دهند.

پیگیری‌های مجلسی ادامه دارد

 سه روز پیش نیز نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در ادامه پیگیری‌ها برای متوقف کردن الحاق دانشگاه صنعتی بیرجند در نامه‌ای به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خواستار توقف الحاق  دانشگاه صنعتی به دانشگاه بیرجند و اجرایی‌شدن وعده معاون وی در مورد توقف این طرح شد.

حسین خسروی‌اسفزار با بیان اینکه نامه ارسالی ما برای وزیر علوم، تحقیقات و آموزش متاسفانه بیش از یک ماه است بی‌جواب مانده، افزود: در مورخ ۲۶ اسفند ۹۹ در دفتر معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم ضمن اعلام موافقت با اصل طرح آمایش، اعتراضات  آیت‌الله عبادی، استاندار و نمایندگان ابلاغ شد.

بی‌اعتنایی وزارت علوم به مردم خراسان‌جنوبی ادامه دارد

وی تصریح کرد: در جلسه مذکور با معاون وزیر علوم این مطلب را مطرح کردیم تا حصول کار کارشناسی دقیق روند الحاق متوقف شود، اما با وجود این تعهد پس از جلسه برگزار شده، در تاریخ ۲۷ اسفند  به سازمان سنجش حذف کدرشته‌های دانشگاه صنعتی بیرجند و تعریف کدرشته‌های جدید در قالب پردیس صنعتی دانشگاه بیرجند ابلاغ شد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی اضافه کرد: همچنین درخواست کردیم که با توجه به پی‌نوشت نامه برای ریاست مجلس شورای اسلامی ضمن پایبندی به جواب نماینده مردم، وعده‌های داده شده از سوی مسئولان آن وزارتخانه مبنی بر ادامه دادن کار دانشگاه صنعتی عملی شود.

مسؤولان وزارت علوم علی‌رغم وعده‌های خود در دیدار با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی قول دادند این طرح به تعویق بیفتد، اما حذف کدرشته‌های دانشگاه صنعتی بیرجند از دفترچه‌های انتخاب رشته، خبر از زیرپاگذاشتن این وعده‌ها و بی‌اعتنایی به مردم خراسان‌جنوبی می‌دهد.

اصرار وزارت علوم بر نادیده گرفتن یک مطالبه مردمی

حال با وجود اینکه دانشجویان، اساتید دانشگاه و همه مسؤولان خراسان‌جنوبی با اجرای طرح ادغام دانشگاه صنعتی بیرجند مخالف هستند و اعتراضات همچنان ادامه دارد، باید پرسید دلیل اصرار بی‌منطق وزارت علوم بر نادیده گرفتن یک مطالبه بزرگ مردمی و نداشتن استدلال کارشناسی برای اجرایی شدن این طرح چیست؟

انتهای پیام/3403/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول