اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

اختلاف دمای ۳۷ درجه ای دو نقطه کشور/ افزایش دما در سواحل خزر از ۱۹ فروردین

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا کاهش دما بین ۵ تا ۷ درجه در استان‌های واقع در سواحل خزر داریم و روزهای پنجشنبه و جمعه افزایش ۶ تا ۱۰ درجه ای دما در این نقاط پیش بینی می شود

اختلاف دمای ۳۷ درجه ای دو نقطه کشور/ افزایش دما در سواحل خزر از ۱۹ فروردین

محمد اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: امروز و فردا در اغلب نقاط کشور جوی پایدار حاکم است.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز و فردا کاهش دما بین ۵ تا ۷ درجه در استان‌های واقع در سواحل خزر داریم و روزهای پنجشنبه و جمعه افزایش ۶ تا ۱۰ درجه ای دما در این نقاط پیش بینی می شود و در سایر مناطق کشور تا پایان هفته جاری روند افزایش نسبی دما را داریم.

وی اظهار کرد: روز پنجشنبه ۱۹ فروردین در بخش‌هایی از غرب و شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر، بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روزهای جمعه و شنبه پیشِ رو در غرب و شمال غرب کشور، مرکز کشور، جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز در استان های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان و دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی افزایش ابر، بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت خواهیم داشت.

اصغری افزود: روز یکشنبه ۲۲ فروردین علاوه بر مناطقی که ذکر شد در سواحل خزر، شمال شرق و شرق کشور و برخی نقاط جنوب شرق، بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید خواهیم داشت.

وی گفت: امروز در تهران به ویژه جنوب تهران، قم، استان مرکزی، همدان، زنجان، غرب سمنان، ایلام، خوزستان، شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، گیلان و شرق سیستان و بلوچستان سرعت باد داریم.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: روز شنبه ۲۱ فروردین با افزایش سرعت وزش باد در نوار غربی کشور احتمال تشکیل گرد و خاک وجود دارد.

اصغری بیان کرد: اواخر وقت جمعه تا اوایل صبح یکشنبه ۲۲ فروردین، بخش های شمالی خلیج فارس مواج است.

وی گفت: روز جمعه ۱۴۰۰/۰۱/۲۰ در شمال خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل خوزستان و غرب بوشهر و روز شنبه ۱۴۰۰/۰۱/۲۱ در شمال خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل خوزستان و غرب بوشهر، افزایش ارتفاع موج 1 تا 1/5 متر و در فراساحل تا 2 متر پیش بینی می شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: در این راستا احتمال غرق شدن شناگران و قایق های کوچک، آسیب دیدن شناورهای سبک، پاره شدن تورهای صیادی، اختلال در فعالیت های دریایی در ساحل و فعالیت های فراساحل وجود دارد که توصیه می شود احتیاط در شنا و تفریحات آبی، احتیاط در تردد شناورهای تفریحی، سبک و نیمه سبک و فعالیت های شیلاتی در دستور کار باشد.

اصغری در تشریح وضعیت جوی پایتخت اظهار داشت: آسمان تهران فردا صاف تا قسمتی ابری گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۲۵ و ۱۶ درجه خواهد بود.

وی افزود روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۳۶ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای ۱ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول