اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

بانک آمریکایی:بازار نفت از افزایش صادرات نفت ایران شوکه نمی‌شود/ اوپک چالشی با ایران ندارد

علی رغم گزارش‌های متعدد رسانه‌های خارجی مبنی اینکه، افزایش صادرات ایران، تلاش‌های اوپک برای متوازن سازی بازار را به چالش می‌کشد، یک بانک آمریکایی اعلام کرد، افزایش صادرات نفت ایران، به بازار نفت شوک وارد نمی‌کند.

بانک آمریکایی:بازار نفت از افزایش صادرات نفت ایران شوکه نمی‌شود/ اوپک چالشی با ایران ندارد

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، بانک آمریکایی گلدمن ساکز اعلام کرد: احتمال بهبود صادرات نفت ایران، یک تکان و شوک بیرونی برای بازار نفت ندارد و بهبود کامل صادرات نفت ایران تا تابستان 2022 اتفاق نخواهد افتاد.

این گزارش دلیل این امر را آغاز مذاکرات غیرمستقیم مقامات ایران و آمریکا در وین بر سر توافق هسته‌ای عنوان کرد.

به گزارش فارس، این درحالی است که مقامات ایران بارها هرگونه مذاکره مستقیم و غیرمستقیم با آمریکا را رد کرده و بازگشت به برجام را به لغو تمام تحریم‌ها و راستی آزمایی ایران مشروط کرده‌اند.

همچنین در حالی که مقامات سیاسی ایران تاکید کرده‌اند، مذاکرات مستقیم و غیرمستقیمی میان ایران و آمریکا صورت نخواهد گرفت، اما سرمایه‌گذاران نفتی بر احتمال این مذاکرات متمرکز شده هرچند تحلیلگران امیدی به برداشته شدن تحریم‌ها ندارند.

بیشتر بخوانید: امید سرمایه‌گذاران به مذاکراتی که وجود ندارد

گلدمن ساکز در یادداشتی نوشت: «با توجه به اینکه به نظر می رسد اوپک پلاس در حال مدیریتِ پایان دادن به توافق کاهش تولید است، نگرانی در مورد عرضه بر روی بازگشت احتمالی ایران به برجام متمرکز شده است.»

گلدمن ساکز با توضیح اینکه مسیر رسیدن به یک توافق احتمالا ماه ها طول می کشد، اضافه کرد تولیدکنندگان اوپک پلاس (به تدریج) برای یک افزایش احتمالی تولید از سوی ایران آماده می‌شوند.

بر اساس یادداشت این بانک، به حالت عادی درآمدن صادرات نفت ایران تا پیش از پایان سال 2021، پیش بینی این بانک برای قیمت نفت برنت تا پایان سال 2021 و 2022 را 5 دلار کاهش می دهد و به 75 دلار می‌رساند، اما در صورت عدم توافق تا سال 2022، قیمت ها بیش از 10 دلار افزایش می‌یابد.

قیمت نفت دیروز به علت افزایش تولید اوپک پلاس و انتشار آمار قوی از اقتصاد آمریکا بیش از 4 درصد کاهش یافت اما امروز افزایش یافت.

کشورهای عضو اوپک و سایر تولیدکنندگان نفت نظیر روسیه و هم پیمانانش، موسوم به اوپک پلاس در پنج شنبه گذشته توافق کردند تا از ماه می به تدریج بر میزان تولید خود بیفزایند.

این بانک آمریکا پیش بینی کرد علی رغم افزایش تولید 2 میلیون بشکه نفت در روز اوپک پلاس بعد از ماه جولای، در تابستان پیش رو، تقاضا برای نفت به میزان چشمگیری افزایش یابد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول