اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

کاشت نهال در ۷۶۰۰ هکتار از اراضی شیب‌دار لرستان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی لرستان گفت: طی سه سال اخیر ۷ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی شیب‌دار استان تحت پوشش کشت پنج گونه انجیر، انگور، بادام، پسته و زیتون رفته است.

کاشت نهال در ۷۶۰۰ هکتار از اراضی شیب‌دار لرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، جواد صالحیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به شرایط آب‌وهوایی و همچنین حاصلخیزی خاک لرستان، یکی از اولویت‌ها در سازمان جهادکشاورزی استان توسعه باغات در اراضی شیب‌دار است.

وی خاطرنشان کرد: طی سه سال اخیر ۷ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی شیب‌دار استان تحت پوشش کشت پنج گونه انجیر، انگور، بادام، پسته و زیتون رفته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی لرستان با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۱۷۰ هزار نهال از این پنج‌گونه در بین باغ‌دارن توزیع شده است، افزود: با توزیع این نهال‌ها در واقع ۶۰۰ هکتار افزایش سطح کشت را داشته‌ایم.

صالحیان با اشاره به خدمات جهادکشاورزی به باغ‌داران، بیان داشت: تهیه نهال و توزیع رایگان و همچنین انجام نیم‌بهای هزینه چاله‌کنی از جمله این خدمات بوده است.

وی تصریح کرد: همچنین تجهیزات موردنیاز از جمله تانکر و لوله‌های آبی خاکی نیز در اختیار بهره‌برداران قرار گرفته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول