اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

جهان صنعت خطاب به اصلاح‌طلبان: خیلی دیر به فکر فاصله‌گذاری با دولت افتاده‌اید

روزنامه جهان صنعت نوشت: اصلاح‌طلبان عملا راهی غیر از نقد وضع موجود ندارند و این اوضاع و احوال به هیچ وجه قابل دفاع نیست. مشکل اما آنجاست که خیلی دیر به این فکر افتاده و خیلی هم تند می‌روند.

جهان صنعت خطاب به اصلاح‌طلبان: خیلی دیر به فکر فاصله‌گذاری با دولت افتاده‌اید

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه جهان صنعت در نقد اظهارات روز گذشته صادق خرازی درباره حمایت اصلاح‌طلبان از دولت گزارشی نوشته و در آن با چند تحلیلگر مسائل داخلی مصاحبه کرده و در آخر نوشته است: با یک نگاه منصفانه اما باید به این نکته نیز توجه کرد که اصلاح‌طلبان عملا راهی غیر از نقد وضع موجود ندارند و این اوضاع و احوال به هیچ وجه قابل دفاع نیست. اگر هم بنای دفاع باشد نهایتا مثل اسحاق جهانگیری می‌توانند به این ببالند که جلوی وقوع قحطی را گرفته‌اند. لذا تلاش برای جدا کردن مسیر خود از دولت منطقی به نظر می‌رسد.

این روزنامه ادامه می‌دهد: مشکل اما آنجاست که خیلی دیر به این فکر افتاده و خیلی هم تند می‌روند. زمان را که نمی‌توان به عقب برگرداند اما شاید بتوان به اصلاح‌طلبان توصیه کرد که به جای تاختن به روحانی آن هم به سیاق خرازی، میزان اشاره به اشتباه را بیشتر کرده و با نمایش صداقت خود – به فرض صادق بودن – منتظر نرم شدن دل بدنه رای خود بماند. نه اینکه با این حرف‌ها نمک به زخم‌شان پاشیده، به شعورشان توهین کند و آنان را برخلاف مقصود خود یعنی در جهت قهر با صندوق رای سوق دهد.

صادق خرازی روز گذشته در مصاحبه‌ای گفته بود:

- روحانی فرقی نکرده است، ما اشتباه کردیم و فکر کردیم که اصلاح طلب است، دوستان ما فکر کردند که او اصلاح‌طلب است. آقای روحانی هیچ نسبتی با اصلاحات نداشت. آقای روحانی همواره ادبیات دیگری داشت، در حوادث ۱۸ تیر به یاد دارید که چه سخنرانی‌ای ایراد کرد و یا در سال ۷۸ و در انتخابات مجلس ششم که برای اولین موفق نشد که رای بیاورد و وارد مجلس شود.

- رویکرد آقای روحانی یک رویکرد امنیتی محض بود و به مسائل داخلی امنیتی نگاه می‌کرد. دوستان اصلاح‌طلب باید با شناخت کامل این کار را می‌کردند، من یک واقعیتی را به شما بگویم، آقای خاتمی از ابتدا نگرانی‌هایی داشت و از همان روز اول نگران این بود که آقای روحانی بعد از اینکه به خواسته خود برسد دیگر توجه و مشورت نمی‌کند.

- یعنی مشکل فقط آقای روحانی نیست، مشکل خود ماهم بودیم و هستیم و نتیجه بی‌توجهی‌هایی که به واقعیات موجود داشتیم باعث چنین شرایطی شد. عالم سیاست، عالم رمل و اسطرلاب نیست، عالم واقع‌بینی و محاسبات ریاضی است. اگر در چنین محاسبات و مناسباتی واقعا جدی فکر نشود مشخص نیست چه اتفاقی رقم بخورد.

به گزارش خبرگزاری فارس، سیاست فاصله‌گذاری اصلاح‌طلبان با دولت روحانی که اتفاقا با حمایت‌ها و تَکرارهای خوشان موفق به پیروزی در انتخابات سال‌های 92 و 96 شده است، بعد از شکست سخت در انتخابات مجلس یازدهم و نتایج مدیریت روحانی در قوه مجریه که نارضایتی عمومی مردم را به همراه داشته است تا امروز در دستور کار این جریان قرار دارد. مصادیق آن به وفور در صفحه گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس موجود است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول