اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  رزمی

فرهادیان: چند اردوی منسجم تکواندو در حال برگزاری است/امیدوارم مصدومیت هادی‌پور قبل از المپیک کنترل شود

رئیس سازمان تیم های ملی تکواندو گفت: چند اردوی منسجم با تعداد نفرات بالا در حال برگزاری است که تیم‌های ملی تکواندو و پارتکواندو بانوان و مردان در اردو حاضر هستند.

فرهادیان: چند اردوی منسجم تکواندو در حال برگزاری است/امیدوارم مصدومیت هادی‌پور قبل از المپیک کنترل شود

آرش فرهادیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در خصوص واکسینه کردن اعضای تیم‌های ملی تکواندو و پاراتکواندو اظهار داشت: چند روز گذشته اعضای تیم ملی پاراتکواندو واکسن کرونا را زدند. بدین ترتیب اسامی‌ اعضای تیم‌های ملی تکواندو مردان و بانوان را با هماهنگی کمیته ملی المپیک اعلام کردیم و قرار است هفته آینده واکسن به آنها تزریق شود. هنوز تاریخ دقیقی از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی به فدراسیون تکواندو اعلام نشده است.

رئیس سازمان تیم های ملی تکواندو با اشاره به اینکه تزریق واکسن اهمیت دارد ولی هنوز جامعه پزشکی دنیا خیلی در مورد امنیت این واکسن نظر قطعی نداده‌اند، عنوان کرد: اگر کسی واکسن بزند و دیگر به کرونا مبتلا نشود پزشکان در این مورد صحبتی نکرده‌اند. چون ممکن است کسی واکسن بزند و مجددا‍ً به این ویروس مبتلا شود. بر همین اساس اگر ملی‌پوشان واکسن هم زدند بایستی کماکان پروتکل‌های بهداشتی و ایمنی را کاملا رعایت کنند. چون هیچ چیزی در مورد این واکسن تولید شده اصلا صدرصدی نیست. در جایی هم نگفته‌اند که اگر این واکسن تزریق ‌شود، دیگر ابتلا به این ویروس از بین می‌رود. 

وی افزود: بنابراین حتی اگر این واکسن به کسی تزریق شد همچنان باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و به این معنا نباشد که اگر واکسن زده شده، همه چیز تحت کنترل است و دیگر به نکات ایمنی بی‌توجه باشد. افراد واکسینه شده، ماسک نزنند و بخواهند رفتار پرمخاطره نسبت به این ویروس داشته باشند، خدایی نکرده اگر اتفاقی رخ دهد جبرانش سخت خواهد بود. 

فرهادیان در مورد برپایی اردوهای تیم‌های ملی تکواندو گفت: هم اکنون چند اردوی منسجم با تعداد نفرات بالا در حال برگزاری است که تیم‌های ملی تکواندو و پارتکواندو بانوان و مردان در اردو حاضر هستند که شرایط بسیار خوب است و مشکل خاصی نداریم. همچنین احتمالا از چند وقت دیگر اردوی تیم ملی پومسه را برای شرکت در رقابتهای قهرمانی آسیا آغاز خواهیم کرد که این نفرات هم به جمع ملی‌پوشان در اردو اضافه می‌شوند.

رئیس سازمان تیم‌های ملی تکواندو در پاسخ به این سوال که آیا مرکز جهانی تکواندو گنجایش این تعداد زیاد را در اردوها دارد، یادآور شد: برنامه‌ریزی می‌کنیم که ملی‌پوشان را در خانه تکواندو مستقر کنیم. ممکن است برخی از اردوهای‌مان را به سالن ورزش‌های رزمی آکادمی ملی المپیک منتقل کنیم تا حدودی حجم اردو در خانه تکواندو مدیریت شود و همه ملی‌پوشان را در اردو داشته باشیم.

وی در مورد برگزاری اردوی مشترک با تیم‌های ملی تکواندو مردان و زنان اردن تصریح کرد: ابتدا اردنی‌ها برای فدراسیون تکواندو دعوت نامه‌ای فرستاده بودند تا یک اردوی مشترک در کشور اردن داشته باشیم. از این رو در ادامه مراوداتی با اردنی‌ها داشتیم که مجدداً آنها برای ما نامه زدند و اعلام کردند که اگر فدراسیون تکواندو ایران آمادگی داشته باشد به اتفاق هفت بازیکن (4 پسر و 3 دختر) به ایران بیایند. فدراسیون تکواندو هم جواب مثبت داد که ما می‌توانیم پذیرایی شما باشیم. تاریخی که اردنی‌ها به ما اعلام کردند از 26 فروردین تا شش اردیبهشت ماه است. اما هنوز در مورد حضور قطعی‌شان در ایران به ما چیزی اعلام نکرده‌اند.

فرهادیان ادامه داد: منتظر هستیم که وضعیت حضور اردنی‌ها در کشورمان چگونه خواهد بود، اگر این اتفاق بیفتد اردوی مشترک‌مان را برگزار می‌کنیم. در غیر این صورت با نظر کادر فنی تیم‌های ملی تکواندوی مردان و بانوان، شرایطی را فراهم خواهیم کرد که ملی‌پوشان در یک اردوی مشترک حضور داشته باشند یا اینکه لازم باشد تا در مسابقه‌ای شرکت کنند. این موضوع را بعد از جلسه با کادر فنی مجدداً پیگیری خواهیم کرد. 

رئیس سازمان تیم های ملی تکواندو در مورد وضعیت آرمین هادی‌پور گفت: هم اکنون آرمین تمرینات تکواندوش را انجام می‌دهد. کمیته پزشکی و سازمان تیم‌های ملی تکواندو فدراسیون با جدیت پیگیر وضعیت اوست. تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا هر آنچه که مورد نیاز ملی‌پوشان و خصوصا هادی‌پور است به بهترین نحو تهیه شود. تلاش‌مان هم این است که با توجه به وضعیت جسمانی‌اش با کمترین میزان شدت ناراحتی در بازی‌های المپیک حضور داشته باشد و موفق باشد.

وی افزود: آرمین هادی‌پور ورزشکاری بسیار با تعصب و با انگیزه‌ای است. امیدوارم خدا کمک کند و پزشکان هم بتوانند به گونه‌ای مصدومیتش را کنترل کنند که خیلی از ناحیه آسیب دیده‌اش دچار مشکل نباشد و به طور حتم می‌تواند مبارزات قابل قبولی از خودش در بازی‌های المپیک به نمایش بگذارد.

فرهادیان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط موج جدید ویروس کرونا در کشور که وضعیت خیلی نامطلوبی است، خدای نکرده در این فاصله کوتاهی که تا بازی‌های المپیک توکیو باقی مانده است، اگر ورزشکاری به این ویروس مبتلا شود، مطمئناً جبرانش سخت خواهد بود. همه ورزشکاران باید خیلی مراقب وضعیت جسمانی خودشان باشند. مسئولان ورزش کشورمان و کمیته ملی المپیک که به نوعی برای حفظ سلامتی المپین‌های در هر رشته‌ای به فدارسیون‌ها کمک می‌کنند باید تمام تلاش شان را بکنند که نهایتاً شرایط لازم برای حفظ ورزشکاران در این دوران سخت کرونا انجام شود تا مشکلی برای کسی رخ ندهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول