اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

مصرف نوشیدنی شیرین منجر به اختلال در حافظه می‌شود

محققان در بررسی‌های اخیر خود دریافتند، مصرف نوشیدنی‌های شیرین در اوایل زندگی منجر به اختلال در حافظه در بزرگسالی می‌شود.

مصرف نوشیدنی شیرین منجر به اختلال در حافظه می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از هندوستان‌تایمز، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، نوشیدنی‌های قندی که در دوران کودکی مصرف می‌شوند می‌توانند بعداً منجر به کاهش حافظه شوند.

کارشناسان باور دارند، مصرف زیاد نوشیدنی‌های شیرین نه تنها خط ابتلا به بیماری‌های متعدد را افزایش می‌دهند، بلکه بر روی عملکرد مغز نیز تأثیر منفی به جای می‌گذارند.

یافته‌های یک مطالعه جدید نشان داد، مصرف نوشیدنی‌های شیرین در سال‌های اولیه ممکن است منجر به از دست دادن حافظه در آن دسته از کودکان در مرحله بعدی زندگی همراه با سایر موارد مانند چاقی، دیابت و پوسیدگی دندان شود.

 

در حالی که مشخص شده است که مصرف نوشیدنی‌های شیرین در مقادیر زیاد ممکن است باعث مشکلات سلامتی از جمله چاقی، دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی و پوسیدگی دندان شود ، یک مطالعه جدید نشان داده است که نوشیدن نوشیدنی‌های شیرین در اوایل زندگی ممکن است منجر به اختلال حافظه در بزرگسالی شود.
نتایج این پژوهش که در «Translational Psychiatry» منتشر شده، برای اولین بار نشان می‌دهد که چگونه تغییر خاصی در میکروبیوم روده - باکتری‌ها و سایر میکروارگانیسم‌های در حال رشد در معده و روده می‌تواند عملکرد یک منطقه خاص از مغز را تغییر دهد.

طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، نوشیدنی‌های شیرین منبع اصلی چاقی در رژیم‌ غذایی افراد آمریکایی هستند. تقریباً دو سوم جوانان در ایالات متحده هر روز حداقل یک نوشیدنی شیرین مصرف می‌کنند.

اسکات کانوسکی، دانشمند علوم مغز و اعصاب سال‌هاست که رابطه بین رژیم غذایی و عملکرد مغز را مطالعه کرده است. تحقیقات وی نشان داده است که مصرف نوشیدنی‌های شیرین عملکرد حافظه را در موش‌ها مختل می‌کند و همین نوشیدنی‌ها میکروبیوم روده را تغییر می‌دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول