اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

«بسیج» پای کار طرح‌های فناورانه/ ۳۸ ایده فناورانه در خراسان‌جنوبی به محصول تبدیل شد

مسؤول مرکز رشد، خلاقیت و نوآوری شهید ناصری بسیج علمی استان خراسان‌جنوبی از حمایت این مرکز از طرح‌های فناورانه خبر داد.

«بسیج» پای کار طرح‌های فناورانه/ ۳۸ ایده فناورانه در خراسان‌جنوبی به محصول تبدیل شد

به گزارش خبرگزای فارس از بیرجند، محمدرضا ارغشی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مرکز رشد، خلاقیت و نوآوری شهید ناصری بسیج علمی خراسان‌جنوبی، سال گذشته از ۹۴ طرح فناورانه حمایت کرد.

وی افزود: از این تعداد ۳۸ طرح ایده به محصول تبدیل شدند.

مسؤول مرکز رشد، خلاقیت و نوآوری شهید ناصری بسیج علمی استان خراسان‌جنوبی تصریح کرد: طرح خوراک دام با فرمول جدید، دستگاه نگهداری و حمل دارو‌های خاص، لانچر صفحات خورشیدی، دستگاه تولید سس زرشک و فرآوری‌های نانو از جمله طرح‌های سال گذشته است و همچنین دو طرح دستگاه سی‌ان‌سی و دستگاه دانه‌کن زرشک به مرحله تجاری‌سازی رسیدند.

ارغشی اضافه کرد: این مرکز با بهره‌گیری از متخصصان حرفه‌ای که با ارائه خدمات حمایتی از ایجاد و توسعه حرفه‌های جدید منتهی به فناوری حمایت می‌کند.

وی با اشاره به وجود دو کارگاه الکترونیک و مکانیک، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و مشاوره برای مبتکران افزود: علاوه بر این امکانات، پرداخت تسهیلات بلاعوض تا سقف ۵۰ میلیون ریال از طرح‌های مخترعان وپژوهشگران پس از تصویب در کارگروه استانی، حمایت‌های ۱۰۰ میلیون ریالی برای طرح‌های ابتکاری و خلاقانه غیرنظامی و حمایت از طرح‌های نیمه‌حرفه‌ای تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال از دیگر حمایت‌ها است.

مسؤول مرکز رشد، خلاقیت و نوآوری شهید ناصری بسیج علمی استان خراسان‌جنوبی عنوان داشت: در این مرکز در هر بخش علمی یک هسته تشکیل شده که هم اکنون ۱۷ هسته علمی فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/3403/ج/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول