اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

بازدید 978 نفر از موزه‌های دولتی چهارمحال و بختیاری

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای نوروز سال‌جاری تاکنون 978 نفر از موزه‌های دولتی و قلعه‌های این استان بازدید کردند.

بازدید 978 نفر از موزه‌های دولتی چهارمحال و بختیاری

کوروش بابائیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با بیان اینکه از ابتدای نوروز سال‌جاری تاکنون 978 نفر از موزه‌های دولتی و قلعه‌های چهارمحال و بختیاری بازدید کردند، گفت: از این تعداد 318 نفر از موزه‌ها و مجموعه فرهنگی تاریخی قلعه چالشتر شهرکرد، 56 نفر از موزه باستان‌شناسی شهرکرد، 477 نفر از کاخ قلعه جونقان شهرستان فارسان و 127 نفر از کاخ قلعه دزک شهرستان کیار بازدید کرده‌اند.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری افزود: موزه‌های دولتی و قلعه‌های استان همزمان با تعطیلات نوروزی فعال و بازدید از آن‌ها به‌صورت محدود همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی است.

وی اضافه کرد: علاقه‌مندان برای بازدید از موزه‌های دولتی و قلعه‌های تاریخی استان می‌توانند با مراجعه به سامانه متمرکز فروش بلیت الکترونیک به نشانی اینترنتی bilit.tafrihati.com  تعداد بلیت و ساعت بازدید خود را به‌صورت غیرحضوری تعیین و انتخاب کنند.

بابائیان ادامه داد: هم‌اکنون موزه‌های مجموعه فرهنگی تاریخی قلعه چالشتر، قلعه دزک و قلعه جونقان و همچنین موزه باستان‌شناسی شهرکرد از ساعت ۹ تا ۱۹ تا پایان تعطیلات نوروزی پذیرای علاقه‌مندان است.

وی عنوان کرد: در سال گذشته به‌علت گسترش و شیوع ویروس کرونا تمامی موزه‌ها و قلعه‌های چهارمحال و بختیاری تعطیل بود و هیچ گردشگری موفق به بازدید از این مکان‌ها نشد.

انتهای پیام/68024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول