اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای تزریق به واحدهای راکد و نیمه کاره لرستان

معاون وزیر صمت گفت: 700 میلیارد تومان از طریق بانک‌های صنعت و معدن و سپه برای تزریق به واحدهای راکد و نیمه تمام به لرستان اختصاص می‌دهیم.

اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای تزریق به واحدهای راکد و نیمه کاره لرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، سعید زرندی در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی لرستان با اشاره به اینکه برای جذب منابع روش‌های قدیمی جواب نمی‌دهد، عنوان کرد: به بانک‌ها هر چقدر فشار بیاوریم ته توانشان همینقدر است، بنابراین باید دنبال روش‌های نوین برای جذب منابع باشیم.

وی افزود: به منظور حمایت از لرستان۵٠٠ تا ٧٠٠ میلیارد تومان از بانک‌های صنعت و معدن و سپه برای واحدهای راکد و نیمه تمام ترجیحا واحدهایی که در شهرک صنعتی مستقر هستند به لرستان اختصاص می‌دهیم.

معاون وزیر صمت گفت: استان لرستان در جذب منابع از تبصره ١٨ کم کاری کرده است، این در حالی است که سرمایه‌گذاری بانک‌ها در قالب تبصره ١٨ یک ظرفیت و پتانسیل محسوب می‌شود.

زرندی به ظرفیت‌های لرستان به ویژه در حوزه سنگ اشاره کرد و گفت: موضوع سنگ لرستان یکی از بی نظیرترین پتانسیل‌ها در ایران است و جزو صنایع هدف سرمایه‌گذاری است و از اولویت‌های ما است، سیلیکون متال استان لرستان نیز ظرفیتی است که سرمایه‌گذاری روی آن جواب می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع تبدیلی و غذایی و در برخی شهرستان‌ها صنایع پایین دستی پتروشیمی جواب می‌دهد، ما در این حوزه‌ها آمادگی داریم.

این مسوول در خصوص شعار سال گفت: ما جهت‌گیری را در وزارت صمت روی مانع‌زدایی و پشتیبانی تمرکز کرده‌ایم که چه کارهایی انجام دهیم.

معاون وزرارت صمت با بیان اینکه بسته پیشنهادی را با ۶٠ موضوع و اولویت بخش خصوصی آماده کرده‌ایم تا به دولت ارائه کنیم، تاکیدکرد: اولویت ما در ١۴٠٠ سرمایه‌گذاری است، در لرستان هم راه برون رفت از چالش‌ها استفاده از ظرفیت‌های استان است، یعنی همه ظرفیت‌ها را باید دور هم جمع کرد.

زرندی در مورد شرکت سهام عامی پروژه عنوان کرد: این یک فرصت جدید است که در لرستان می‌شود روی آن کار کرد، سهامی عام یعنی اینکه چند کارآفرین با هم افزایی ١٠ تا ١۵ درصد پروژه را جلو ببرند، مردم هم اعتماد کرده و مشارکت کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول