اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

بانک‌ها ۶۹ واحد تولیدی لرستان را تملک کرده‌اند

معاون امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: بانک‌ها ۶۹ واحد تولیدی را در این استان به تملک درآورده‌اند که نیمی از آنها تعطیل است.

بانک‌ها ۶۹ واحد تولیدی لرستان را تملک کرده‌اند

به گزارش خبرنگار فارس از خرم‌آباد، اسد عبدالهی در اولین شورای بخش خصوصی و دولت استان که با حضور زرندی معاون صمت برگزار شد، گفت: هر زمان که شرایط سخت می‌شود میزان انتقادات نیز بالا می‌رود برای همین باید شفاف‌سازی کرد و این جلسات نیز فرصتی در این راستا است.

وی با بیان اینکه صنایع و واحدهای اقتصادی لرستان در سه دسته قرار می‌گیرند، ادامه داد: بخشی از این واحدها تحت تاثیر تحریم، سیل و کرونا قرار گرفته و آسیب‌های زیادی دیدند اما تعدادی نیز نه تنها ضرر نکردند بلکه پیشرفت هم داشته‌اند و رونق یافته‌اند.

عبدالهی با اشاره به اینکه دسته‌ای نیز مابین بوده و در برهه‌ای سود برده و زمانی نیز ضرر کرده‌اند، افزود: شرایط اقتصادی سال گذشته برای تمام کشور بخصوص استان کم‌تر توسعه‌یافته‌ای مانند لرستان سخت بوده است اما با این وضعیت هم کارهای بسیار خوبی در این استان انجام شده است.

معاون اقتصادی استاندار لرستان به مینی پالایشگاه پلدختر اشاره کرد و گفت: این واحد یکی از اقدامات خوب در استان محسوب می‌شود که بدون ریالی کمک و دریافت تسهیلات اجرایی شده و تنها زمینی دریافت کرده است.

وی نیروگاه برق خرم‌آباد را از دیگر طرح‌های خوب عنوان کرد که با مشارکت دولت و بنیاد مستضعفان عملیاتی شده و با بیان اینکه فاز دوم آن امسال به بهره‌برداری می‌رسد، اضافه کرد: لرستان ظرفیت خوبی به لحاظ تولید گیاهان دارویی دارد و سه هزار هکتار از اراضی استان زیرکشت این گیاهان رفته که اقدام خوبی است و در حال تبدیل شدن به یکی از استان‌های بزرگ تولید زعفران مرغوب در کشور هستیم.

عبدالهی از دیگر اقدامات مناسب که در استان صورت پذیرفته به توسعه سیستم آبیاری نوین اشاره کرد و با بیان اینکه علی‌رغم محدودیت‌ها برای بهره‌برداری از منابع آبی استان این کار انجام شده است، افزود: در شهرستان سلسله نزدیک به سه هزار هکتار از اراضی زیر پوشش آبیاری بارانی و قطره‌ای رفته که تحول مثبتی در حوزه کشاورزی خواهد بود.

معاون استاندار لرستان با اشاره به اینکه سال‌های اخیر صنعت گردشگری در تمام کشور آسیب‌های زیادی دیده است، بیان کرد: لرستان دارای ظرفیت‌های طبیعی و تاریخی بسیار خوبی است که می‌توان در این حوزه از آنها استفاده کرد.

به گفته وی توافقاتی با بانک‌های خصوصی نیز انجام شده که طبق آن با سرمایه‌گذاری در استان بخشی از مشکلات اقتصادی حل خواهد شد.

عبدالهی از دیگر اقدامات در استان به ایجاد دامپروری‌های بزرگ اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون گاوداری ۲ هزار راسی الیگودرز به بهره‌برداری رسیده و ۶ هزار راسی دلفان نیز در حال پیگیری است.

این مسوول توسعه داروسازی را یکی از اهداف در استان عنوان کرد و ادامه داد: هم‌اکنون یکی از قطب‌های تولید دارو در کشور هستیم و بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری در این زمینه محسوب می‌شویم.

وی از جذب ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار روستایی در استان خبر داد و و با بیان اینکه در سال جدید نیز کارهای بزرگی در دست اقدام داریم، گفت: طی سه سال گذشته ۱۱۰ واحد تولیدی در تملک بانک داشتیم که حال به ۶۹ واحد رسیده‌اند؛ البته تمام آنها تعطیل نبوده و ۵۰ درصد فعال هستند، همچنین تعدادی به مزایده گذاشته شده‌اند که خریدار ندارند.

عبدالهی یادآور شد: با توجه به اقداماتی که در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری صورت پذیرفته، هیچ واحد جدیدی به تملک بانک‌ها درنیامده است.

معاون امور اقتصادی استاندار لرستان با اشاره به اینکه تعامل خوبی بین دستگا‌ه‌های اجرایی استان و واحدهای تولیدی وجود دارد، اظهار کرد: تولید کردن کار سختی است و سرمایه اگر بدون تخصص و اهلیت باشد با شکست مواجه خواهد شد.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول