اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

چهار واحد تولیدی تعطیل در لرستان ظرف ۳ ماه رفع مشکل می‌شوند

رئیس قوه قضاییه گفت: چهار واحد تولیدی در لرستان به دلیل مشکلات قضایی تعطیل هستند که برای رفع مشکل آنها مهلت ۳ ماهه تعیین کرده‌ایم.

چهار واحد تولیدی تعطیل در لرستان ظرف ۳ ماه رفع مشکل می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه سه‌شنبه در بخش پایانی سفر خود به لرستان در گفت‌گو با رسانه‌ها اظهار داشت: در بررسی‌های صورت گرفته توسط دستگاه قضا که در مورد مشکلات استان انجام داده‌ایم مشخص شد که تعداد زیادی از واحدهای صنعتی استان تعطیل هستند.

وی با بیان اینکه تمام تلاش خود را برای بازگشت به عرصه تولید این کارخانه‌ها را به کار می‌گیریم، افزود: چهار عدد از این واحدهای تولیدی به علت مشکلات قضایی تعطیل هستند که برای حل مشکلات آنان زمان سه ماهه تعیین کرده‌ایم.

رئیس قوه قضاییه بیان کرد: برای خود من جای سوال است که چرا مسئولان نظارتی و اجرایی استان اجازه داده‌اند که این کارخانه‌ها به این وضعیت برسند به طوریکه شاهد هستیم از برخی کارخانه‌های بزرگ استان تنها چند سیلو باقی مانده است.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به بازدید‌هایی که امروز انجام داده است، تصریح کرد: در بازدیدی که از کارخانه ماشین سازی خرم‌آباد انجام دادیم مالک جدید این مجموعه وعده داد در صورت همکاری مسئولان ظرف ۹ ماه ۵۰۰ کارگر در این مجموعه به کار آغاز کنند.

وی خاطرنشان کرد: خصوصی سازی بایستی همراه با نظارت و توانمند سازی بخش خصوصی باشد و نباید مسئولان استان اجازه دهند که کارخانه های واگذار شده به بخش خصوصی تعطیل شوند همچنین  در این سفر از بانک‌ها خواستیم که یا واحدهای تولیدی تحت تملک خود را فعال کنند یا آن‌ها را به صورت قانونی واگذار کنند.

رئیس قوه قضاییه با عنوان کردن این موضوع که مسئولان استان نسبت به تقسیم عادلانه آب اعتراض داشتند، گفت: از مسئولان  شورای عالی آب خواستار توزیع عادلانه آب در تمام استان‌های کشور هستیم.

آیت‌الله رئیسی عنوان کرد: یکی دیگر از مشکلات مهم استان تداخلات اراضی ملی با زمین‌های کشاورزی مردم است که برای حل این مشکل با همکاری مسئولان جهاد کشاورزی لرستان خواستار تسریع سرعت رفع تداخلات اراضی استان را حل کنند.

وی با اشاره به اینکه  دادگستری لرستان نسبت رفع اعداده دادرسی، پرونده‌های مسن و پرونده‌های معوقه گام‌های خوبی برداشته است، اظهار داشت: دادگستری لرستان از استان‌های پیشتاز کشور در حوزه انجام کارهای قضایی مردم است. 

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: مواردی که پرونده‌های فساد به قطعیت برسند مسئولان قضایی جزوئیات آن پرونده‌ها را نزد افکار عمومی شفاف سازی می‌کنند.

انتهای پیام/۸۵٠٢٠/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول