اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

واردات مشابه یکی از مشکلات اصلی واحدهای تولیدی است

رئیس سازمان بازرسی کشور گفت: یکی از مشکلات اصلی واحدهای تولیدی واردات مشابه است، یعنی ما واحد‌های تولیدی داریم که به میزان کافی تولید دارند اما به دلیل واردات مشابه با مشکل مواجه هستند.

واردات مشابه یکی از مشکلات اصلی واحدهای تولیدی است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت الاسلام و المسلمین حسن درویشیان ظهر امروز در نشست با فعالین اقتصادی لرستان که در سالن کنفرانس اتاق بازرگانی خرم‌آباد برگزار شد، عنوان کرد: بازدید از واحد‌های تولیدی در دو سال اخیر یکی از موضوعات جدی قوه قضاییه و سازمان بازرسی است.

وی افزود: بالغ بر ۴۵۰ بازدید از واحد‌های تولیدی انجام و گزارش و پیشنهادهای در راستای موانع تولید داشته‌ایم.

رئیس سازمان بازرسی کشور گفت: یکی از اولویت‌های ما در سازمان بازرسی توجه به فعالان اقتصادی و تحقق شعار سال‌های اخیر در حوزه اقتصادی به ویژه تولید است.

درویشیان با بیان اینکه، امسال نیز که مقام معظم رهبری به طور خاص به دلیل اهمیت موضوع موانع زدایی تولید را مطرح کردند، ادامه داد: مقام معظم رهبری چندان از تحقق شعار‌ سال‌های گذاشته راضی نبودند، بر همین  اساس شعار امسال را مانع زدایی نامگذاری عنوان کردند.

رئیس سازمان بازرسی کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: برخی از مشکلات واحد‌های تولیدی ارتباطی با ساختارها و قوانین و مقررات ندارد، بلکه برخی از مشکلات ناشی از عدم اجرای کامل، مناسب و به موقع قوانین است.

درویشیان افزود: هفت عنوان قانون در مورد فضای کسب و کار و تولید در جهت حمایت و تسهیل امور کارآفرینی در کشور است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه سیاست و قوانین به خوبی اجرا نمی‌شود، به عنوان نمونه ۲۵ درصد اقتصاد کشور باید تعاونی باشد اما تنها حدود چهار درصد اقتصاد کشور تعاونی است‌.

رئیس سازمان بازرسی کشور بیان کرد: یکی از مشکلات واحد تولیدی واردات مشابه است، یعنی ما واحد‌های تولیدی داریم که به میزان کافی تولید دارند اما به دلیل واردات مشابه با مشکل مواجه هستند. همه اینها درد است.

درویشیان تاکیدکرد: یکی از موضوعات توجه به اجرای دقیق ظرفیت قانونی در راستای حمایت و تسهیلات از کارآفرینی و واحد‌های تولیدی است.

وی گفت: بخشی از مشکلات به ساختار و قوانین مربوط نیست بلکه عمدتا رفتاری است و نیازمند هماهنگی، هم‌افزایی و اراده جدی و استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی است.

رئیس سازمان بازرسی کشور بیان کرد: ما در راستای رصد مشکلات واحد‌های تولیدی دفتر سرمایه‌گذاری را تشکیل دادیم، همچنین ستاد اقتصاد مقاومتی و کارگروه ستاد تسهیل در جهت حمایت از واحد‌های تولیدی نیز مشغول است.

درویشیان عنوان کرد: بخشی از قوانین متناسب با زمان جنگ وضع نشده، اما اصلاح قوانین فرایند طولانی را می‌طلبد.

وی گفت: در راستای حمایت از واحد‌های تولیدی بسته برای مجلس تهیه و کمیسیون ویژه را با کمیسیون اقتصادی مجلس تشکیل داده‌ایم تا قوانینی که با یک ماده و تبصره امکان اصلاح آنها وجود دارد، انجام دهیم.

رئیس سازمان بازرسی کشور افزود: جلسه اقتصادی سران کشور، همچنین کارگروه رفع موانع جهش تولید از سه قوه یکی از اهداف ما برای بررسی قوانین دست و پاگیر است.

درویشیان خاطرنشان کرد: ما به دنبال این هستیم تا جایی که امکان دارد قوانین را به نفع تولیدکننده‌ها و واحد‌های تولیدی تفسیر کنیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه لرستان از استان‌هایی است که واحدهای تملک شده، نیمه فعال و تعطیل آن زیاد است، عنوان کرد: با اینکه تعداد واحدهای تولیدی کم است اما همین واحد نیز تعطیل و نیمه تعطیل است و این به عنوان یک آسیب جدی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول