اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تاکید «ظریف» و «اتمر» بر ضرورت توسعه همکاری‌های دوجانبه

وزرای امور خارجه ایران و افغانستان در حاشیه کنفرانس «قلب آسیا - روند استانبول» دیدار و در مورد همکاری‌های دوجانبه گفت و گو کردند.

تاکید «ظریف» و «اتمر» بر ضرورت توسعه همکاری‌های دوجانبه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در نهمین کنفرانس «قلب آسیا - روند استانبول» در تاجیکستان به سر می‌برد، با «محمد حنیف اتمر» همتای افغان خود ملاقات کرد.

ضمن این ملاقات، دو طرف در خصوص برآیند این کنفرانس و تلاش‌های صلح افغانستان و همچنین توسعه همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مختلف گفت و گو و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه ایران ضمن مرور آخرین وضعیت همکاری‌های میان «تهران» و «کابل»، تلاش برخی طرف‌ها در جهت مکدر کردن فضای افکار عمومی را نشانه ناخشنودی برخی کشورها و جریانات از نزدیکی ایران و افغانستان دانست.

ظریف با اشاره به رفع برخی محدودیت‌های کنسولی برای اتباع افغانستان، این اقدامات را به منظور مبارزه با باندهای قاچاق اتباع افغانستان به ایران دانست و بر ادامه مساعدت‌های جمهوری اسلامی در شفاف سازی حضور اتباع افغانستان در ایران تاکید کرد.

در این دیدار وزیر امور خارجه افغانستان از اقدامات بشردوستانه ایران نسبت به اتباع افغانستان و کمک در راستای مهار آتش‌سوزی‌ها در «هرات» و «فراه» سپاسگزاری کرد.

اتمر موضع ایران در مورد گفت‌وگوهای صلح افغانستان و تقویت اجماع منطقه‌ای را سازنده توصیف کرد و گفت که امیدوار است، این موضع بر برآیند کنفرانس قلب‌ آسیا نیز اثر مثبت به جای بگذارد.

وی ایران را نزدیکترین دوست افغانستان خواند و خواستار ادامه و توسعه همکاری‌ها و مشورت‌های سازنده در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی شد.

وزیر امور خارجه افغانستان همچنین بر آمادگی کامل افغانستان جهت تشکیل کمیسیون مشترک دو کشور طی هفته‌های آتی تاکید کرد.

ظریف و اتمر در خصوص آخرین وضعیت تحولات سیاسی و امنیتی افغانستان، مذاکرات صلح و سایر موضوعات مورد علاقه متقابل نیز تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول