اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

تغذیه سالم بدن را در برابر کرونا مقاوم می‌کند/ استرس ممنوع!

فوق تخصص آسم، آلرژی و ایمونولوژی بالینی و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به اینکه استفاده از ویتامین‌ها برای تقویت سیستم ایمنی ضروری نیست، گفت: با تغذیه مناسب، پرهیز از استرس، ورزش مداوم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی خطر کرونا دور می‌شود.

تغذیه سالم بدن را در برابر کرونا مقاوم می‌کند/ استرس ممنوع!

مرضیه توکل، فوق تخصص آسم، آلرژی و ایمونولوژی بالینی و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رابطه با مسائل مربوط به کرونا و  تقویت سیستم ایمنی بدن، گفت: یکی از راه‌های کاهش احتمال ابتلا به بیماری کرونا تقویت سیستم ایمنی بدن است.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز افزود: مهمترین و بهترین راه پیشگیری از کووید ۱۹ همچنان رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی استفاده از ماسک، شستشوی دستها و رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از رفتن در اجتماعات است.

وی در ادامه رعایت همه دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی را برای کسانی که واکسن زده اند نیز توصیه کرد.

توکل در خصوص اقداماتی که علاوه بر رعایت اصول بهداشتی جهت تقویت سیستم ایمنی بدن یادآور شد: ورزش به صورت منظم، تغذیه مناسب با درنظر گرفتن ترکیب مناسبی از سبزیجات و میوه جات و غذاهای مفید و پرهیز از استفاده از غذاهای آماده و فست فودها ، پرهیز از استرس، استفاده از ویتامین‌ها و ریز مغذی‌ها در مواردی که در بدن کمبودی وجود داشته باشد می‌تواند جهت بالا بردن سیستم ایمنی بدن کمک کننده باشد.

این پزشک متخصص تصریح کرد: نیازی نیست که همه مردم به صورت روتین از ویتامین‌ها و داروهای از این دست استفاده کنند؛ همین که در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی تغذیه سالم و مناسب، ورزش مناسب و مرتب داشته باشیم می‌تواند احتمال ابتلا به بیماری کرونا را کاهش دهد.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول