اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

وقوع ۵ مورد حریق در روزهای نخست سال ۱۴۰۰

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران ـ منطقه ساری گفت: از ابتدای فروردین ماه امسال تاکنون پنج مورد حریق در جنگل‌های استان رخ داد.

وقوع ۵ مورد حریق در روزهای نخست سال ۱۴۰۰

ذکریایی امروز درباره وقوع حریق در جنگل‌های مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: از ابتدای فروردین ماه امسال تاکنون پنج مورد حریق در جنگل‌های استان رخ داده است.

وی گفت: امروز نیز بک مورد حریق در آمل گزارش شد که خیلی زود مهار شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری با اشاره به هشدار هواشناسی مبنی و گرما و وزش بادهای گرم، بیان کرد: در همین راستا نیروهای یگان درحالت آماده‌باش قرار گرفتند و باتوجه به نوروز ۷۰ درصد نیروها در قالب اماده‌باش هستند.

ذکریایی اضافه کرد: باتوجه به گرم بودن هوا لازم است مردم از حضور در طبیعت خودداری کرده و درصورت حضور از روشن کردن آتش پرهیز کنند.

 وی خاطرنشان کرد: از روشن کردن اتش در این روزها باتوجه به وزش باد گرم و گرمای هوا و رطوبت پایین سطح جنگل برگ‌ها را به حرکت درآورده که به‌صورت مواد آتش‌زا در سطح جنگل پخش می‌شوند پس لازم است مردم از حضور در طبیعت پرهیز کنند .

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری گفت: اگر چنانچه مردم شاهد مواردی از تصرف زمین  و قطع درخت و اتش‌سوزی هستند موارد را با تلفن ۱۵۰۴ شبانه‌روزی تماس بگیرند تا مورد پیگیری قرار گیرد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول