اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

هوای گرم و طوفان امروز مهمان آسمان مازندران

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: هوای گرم و طوفان طی امروز در آسمان امروز تداوم دارد.

هوای گرم و طوفان امروز مهمان آسمان مازندران

احمد اسدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: از روز گذشته با شکل‌گیری جریانات گرم جنوبی شاهد افزایش محسوس دما و وزش بادهای شدید در استان بودیم به‌طوری‌که حداکثر سرعت باد امروز از کجور با ۸۶، سیاه‌بیشه ۷۹ ، آلا‌شت و رینه لاریجان ۶۱و بلده ۵۱ کیلومتر بر ساعت به ثبت رسیده است‌.

وی با اشاره به وزش باد گرم شدید به‌ویژه در دامنه‌ها و ارتفاعات استان، افزود: افزایش پتانسیل آتش‌سوزی در مناطق جنگلی و مراتع استان،  احتمال وقوع بهمن و ریزش سنگ در مناطق مستعد ارتفاعات و آسیب به سازه‌های کم مقاوم و خزانه‌های برنج نیز وجود دارد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران تصریح کرد: باتوجه به این شرایط توصیه هواشناسی پرهیز از روشن کردن آتش در جنگل‌ها و مراتع، عدم صعود کوهنوردان به ارتفاعات، مقاوم‌سازی سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی، پوشش گلخانه‌ها و خزانه برنج و سایر اقدامات پیشگیرانه است.

اسدی بیان کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی،  با شکل‏‌گیری جریانات خنک شمالی روز  پنج‌شنبه پنجم فروردین شاهد کاهش محسوس دما ( بین ۱۰ تا ۱۵ درجه) ، وزش باد شدید خنک شمالی ، مواج شدن دریا و رگبار  باران هستیم.

وی در پایان گفت: دریای مازندران از اواخر امروز تا روز جمعه به‌صورت مواج پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول