اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سفیر روسیه: آمریکایی‌ها به خاطر اظهارات بایدن عذرخواهی کردند

سفیر روسیه در واشنگتن از شهروندان آمریکایی برای ارسال نامه‌های زیادی به این سفارتخانه به منظور عذرخواهی به دلیل اظهارات توهین‌آمیز اخیر رئیس‌جمهور کشورشان علیه همتای روس خود، قدردانی کرد.

سفیر روسیه: آمریکایی‌ها به خاطر اظهارات بایدن عذرخواهی کردند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه گفت سفارت مسکو در واشنگتن نامه‌های زیادی از شهروندان آمریکا دریافت کرده که به دلیل اظهارات توهین‌آمیز اخیر رئیس‌جمهور کشورشان عذرخواهی کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، آنتونوف در بیانیه‌ای که بر روی صفحه فیس‌بوک این سفارتخانه قرار گرفت، اعلام کرد: مایلم عمیق‌ترین قدردانی خود را از شهروندان آمریکایی که در حمایت از گسترش روابط دوستانه بین روسیه و ایالات متحده نامه‌هایی به سفارتخانه فرستاده‌اند، ابراز کنم.

وی افزود: افراد زیادی مخالفت خود با اظهارات نسنجیده درباره فدراسیون روسیه که اخیراً از واشنگتن بیان شد را اعلام و بابت آن عذرخواهی کرده‌اند.

این دیپلمات روس در ادامه گفت: عمیقاً تحت تاثیر موضع دلسوزانه و فعال مردم عادی در آمریکا که متوجه هستند که گفت‌وگو میان کشورهای ما باید بر مبنای احترام متقابل و برابری باشد، قرار گرفتم. این رویکردِ شهروندان آمریکایی نشان می‌دهد که پتانسیل عادی سازی روابط بین مردم روسیه و آمریکا همچنان وجود دارد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد دولت آمریکا به صدای رای‌دهندگان توجه کند و به مسیر خود با هدف تخریب بیشتر روابط دوکشور که به شدت در حالت تقابلی قرار گرفته، ادامه ندهد.

پس از آنکه جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای ولادیمیر پوتین'>ولادیمیر پوتین، رئیس‌‌جمهور روسیه را «قاتل» توصیف کرد، مسکو سفیرش در واشنگتن را به منظور «بررسی روابط آتی با واشنگتن» فرا خواند.

رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه در یک مصاحبه تفصیلی با شبکه «ای‌بی‌سی نیوز» با اتهام‌زنی علیه رئیس‌جمهور روسیه، گفت پوتین برای مداخله در انتخابات آمریکا تاوان خواهد داد. 

 بایدن به سوال خبرنگار این شبکه که پرسیده بود «شما ولادیمیر پوتین را می‌شناسی. فکر می‌کنی او قاتل است؟» اینطور پاسخ داد: «فکر می‌کنم.»

ادعاهای جو بایدن بعد از انتشار گزارش جامعه اطلاعاتی آمریکا مطرح شد. در آن گزارش ادعا شده روسیه از طریق نائبانش یک عملیات موفق را برای نفوذ به حلقه نزدیکان «دونالد ترامپ» هدایت کرده است. 

مطابق این ادعا، دستگاه اطلاعاتی روسیه از طریق عوامل نزدیک به ترامپ اقدام به انتشار اطلاعات نادرست درباره نظام سیاسی آمریکا با هدف تضعیف جو بایدن و نامزدی او در انتخابات اخیر آمریکا کرده است.

تنش‌ها در روابط روسیه و آمریکا از سال‌ها پیش به دلیل چند پرونده از جمله تحولات اوکراین و ادعاهای دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شدت گرفته و واشنگتن چندین دور تحریم علیه مسکو وضع کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول