اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

دلایل رد صلاحیت کاندیداها شفاف به هیات نظارت اعلام شود

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: مراجع استعلام باید دلایل رد صلاحیت کاندیداها را شفاف همراه با مستندات به هیات نظارت اعلام کنند.

دلایل رد صلاحیت کاندیداها شفاف به هیات نظارت اعلام شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، آیت‌الله علی معلمی عصر امروز در نخستین همایش مسؤولان نظارت شهرستان‌های مازندران با هیات رئیسه ستاد عالی نظارت بر ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای استان با بیان اینکه تائید صلاحیت کاندیداهای شورای اسلامی شهر و روستا با دقت بررسی شود اظهار کرد: هیات نظارت در بررسی صلاحیت‌ها مستقل تصمیم بگیرد.

وی با اشاره با اینکه مراجع استعلام دلایل رد صلاحیت کاندیداها را شفاف همراه با مستندات به هیات نظارت اعلام کنند، افزود: اگر افرادی که دارای صلاحیت نیستند تائید بشوند شرعا و قانونا مشکل دارد.

معلمی برگزاری انتخابات را بزرگ‌ترین فرصت برای تعیین سرنوشت کشور توسط مردم دانست.

*نظارت هیات عالی استصوابی است 

مهدی سعادتی رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای مازندران نیز با بیان اینکه نظارت هیات عالی استصوابی است گفت: هیات عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا علاوه بر استعلامات مراجع ۶ گانه؛ تحقیقات محلی از کاندیداها را نیز در دستور کار دارد

وی با اشاره به اینکه درخواست تحقیقات از کاندیداها با هیات عالی نظارت است افزود: کار تحقیقات را به یکی از دستگاه‌های اطلاعات و یا سازمان اطلاعات سپاه خواهیم سپرد.

سعادتی اطلاع‌رسانی به هنگام درباره عدم شرکت کاندیداهایی که از وضع خود خبر دارند و وارد انتخابات نشوند را موجب کاهش ۲۰ درصدی ثبت‌نام کنندگان دانست و تصریح کرد: از کاندیداهایی که از وضعت خود خبر دارند و می‌دانند برای حفظ آبروی خود قبل از بررسی صلاحیت انصراف بدهند.

به گزارش فارس، هیات عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا علاوه بر استعلامات مراجع ۶ گانه؛ تحقیقات محلی از کاندیداها را نیز در دستور کار دارد.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول