اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

بررسی عملکرد پیکان در سال 99| فرار از پرتگاه سقوط با ویسی و جوانگرایی مدل تارتار

تیم فوتبال پیکان تهران در سال 99 روند یکسانی را دنبال کرد و در نهایت توانست با استفاده از نفرات جوان جایگاه مطمئنی به دست آورد.

بررسی عملکرد پیکان در سال 99| فرار از پرتگاه سقوط با ویسی و جوانگرایی مدل تارتار

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، تیم فوتبال پیکان در سال 99 روزهای پر فراز و نشیبی را از لحاظ مسائل مدیریتی و فنی پشت سر گذاشت که در زیر نگاهی به عملکرد این تیم در سال گذشته می اندازیم.

این تیم که سال 98 را با قعرنشینی به اتمام رسانده بود و با کسب تنها 15 امتیاز از 21 بازی، چهار امتیاز با رتبه امن جدول فاصله داشت، پس از شروع مجدد این مسابقات در اوایل تابستان 99 با هدایت عبدالله ویسی عملکرد خوبی به ثبت رساند و در 9 دیدار 14 امتیاز به دست آورد تا با جدایی از قعر و فرار از سقوط در نهایت لیگ نوزدهم را در جایگاه سیزدهم به اتمام رساند.

روز 20 شهریور 99 حمیدرضا گرشاسبی پس از فعالیت کوتاه مدت خود به عنوان جانشین محمود شیعی روی صندلی مدیریت باشگاه پیکان به دلیل بازنشستگی مجبور شد از سمتش کنار برود تا اکبر محمدی که همزمان با عضویت در هیات مدیره این باشگاه، ریاست کمیته جوانان فدراسیون فوتبال را هم برعهده داشت، در اولین تجربه مدیریت خود در فوتبال باشگاهی، به جای وی منصوب شود.

پیکان در فصل نقل و انتقالات روزهای پرچالشی را پشت سر گذاشت. از دست دادن بازیکنانی تاثیرگذار و کلیدی مثل شهریار مغانلو، سعید واسعی، فراز امامعلی، جلال‌الدین علی محمدی، مهران موسوی، برآورده نشدن برخی انتظارهای عبدالله ویسی از مدیریت جدید باشگاه که با مطرح شدن برخی شائبات مبنی بر دخالت محمدی در امور فنی تیم همراه شد، زمینه دلخوری ویسی را فراهم آورد تا وی در نهایت پنج روز مانده به شروع لیگ بیستم در شرایطی که شاکله این تیم با نظر وی و حضور بازیکنانی مثل بسته شده بود، از جمع خودروسازان کنار برود.

در نهایت پس از مذاکره با گزینه‌های مختلف در فاصله یک روز تا آغاز مسابقات، مهدی تارتار به جای ویسی سکان هدایت پیکان را در دست گرفت و برخی نفرات هم به این تیم اضافه کرد تا پیکان با ترکیبی کاملا متحول شده و جوان فصل را آغاز کند. خودروسازان فصل را با شکست مقابل ترکیبی از نفرات تیم امید و بازیکنان جوان‌تر نفت آبادان شروع کردند اما پس از برتری این تیم مقابل شهرخودرو مهدی تارتار با اعتقاد به اینکه کیفیت بازیکنان پیکان مدنظرش نیستند از سمت خود استعفاء کرد اما پس از مخالفت مدیران باشگاه با این امر به همکاری‌اش ادامه داد.

پیکان در لیگ بیستم نتایجی سینوسی به دست آورده اما نکته قابل ذکر درباره این تیم استفاده مهدی تارتار از حدود 10 بازیکن تیم‌های آکادمی باشگاه در طول فصل است که سبب شده فیروز‌ه‌ای پوشان تهرانی لقب جوان‌ترین تیم لیگ را از دیگر تیم خودروساز پایتخت یعنی سایپا بگیرند. در بین این جوان‌ها نادر محمدی با پرتاب‌های اوت جالب خود به یک پدیده تبدیل شده است. 

این تیم تهرانی تا پایان هفته هجدهم لیگ برتر در رتبه قرار گرفت. پیکان در نیم فصل با اضافه کردن شش بازیکن جدید تغییراتی را در فهرست نفراتش به وجود آورد اما اواخر سال با شکست دو بر یک مقابل استقلال نتوانست از مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی صعود کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول