اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

اشتغال یک‌هزار و 651 نفر در شرکت‌های فناور و دانش بنیان آذربایجان‌شرقی

رئیس پارک علم و فناوری استان آذربایجان‌شرقی، گفت: یک‌هزار و 651 نفر در شرکت‌های مستقر در پارک مشغول به کار هستند که بسیاری از آنان از تحصیلات تکمیلی برخوردار هستند و در سال‌جاری گردش مالی شرکت‌های مستقر به 3 هزار و 621 میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است.

اشتغال یک‌هزار و 651 نفر در  شرکت‌های فناور و دانش بنیان آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عبدالرضا واعظی امروز در مراسم تجلیل از فناوران برتر استان آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اهمیت توجه به فناوری اظهار داشت: بسیاری از شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی توانستند، محصولات فناورانه خود را  در داخل و خارج از کشور به فروش برسانند.

وی افزود: با کمک رسانه‌ها و صدا و سیما توانستیم، خدمات پارک علم و فناوری را به مردم استان اطلاع‌رسانی کنیم و تمام افراد استان که ایده فناورانه نو و اراده برای تولید و تجاری‌سازی آن محصول داشته باشند، می‌توانند از حمایت‌های پارک علم و فناوری برخوردار شوند.

به گفته واعظی، یک‌هزار و 651  نفر در شرکت‌های مستقر در پارک مشغول به کار هستند که بسیاری از آنان از تحصیلات تکمیلی برخوردار هستند و در سال‌جاری گردش مالی شرکت‌های مستقر به 3 هزار و 621 میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی با اشاره به استقرار 325 شرکت فناور و دانش بنیان در پارک علم و فناوری استان  خاطرنشان کرد: در سال‌جاری 537 ایده جدید متقاضی  استقرار در پارک بودند.

واعظی گفت: پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی هم اکنون در لیست تامین‌کنندگان (vendor list) مجموعه‌های بزرگ صنعتی قرار دارد که از این طریق عقد قرارداد فروش محصول فناورانه برای شرکت‌های فناور مستقر فراهم شده است.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی، بیان کرد: با اخذ مجوز صندوق پژوهش و فناوری استان و استقرار کارگزار ارزیاب شرکت‌های دانش بنیان در استان در سال‌جاری شرکت‌های فناور با سرعت و مقدار مبلغ  بیشتر از  حمایت‌های تسهیلاتی برخوردار خواهند شد.

دانشگاه‌ها چه زمانی می‌توانند از کارآفرینی حرف بزنند

قائم مقام معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه تغییر  نگاه در کارکرد موسسات پژوهشی و دانشگاه‌ها یک اصل اجتناب‌ناپذیر است، متذکر شد: تغییر در کارکرد دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی سبب تبلور صنعت در دانشگاه‌ها می‌شود و با این رویکرد دیگر نباید مدام نگران ارتباط صنعت و دانشگاه باشیم.

کشمیری با بیان اینکه مراکز علم و فناوری مانند پارک‌ها و مراکز رشد می‌توانند به رویای کاربردی پژوهش‌های علمی جامه عمل بپوشانند، اذعان داشت:  دانشگاه‌ها زمانی می‌توانند از کارآفرینی حرف بزنند که تمام ساختارهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آنها در خدمت نظام کارآفرینی باشد.

وی با اشاره به اینکه دستاوردهای پژوهش و فناوری پارک‌های علم و فناوری استان‌ها قابل تقدیر و خرسندی است، تصریح کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر شرکت‌های دانش بنیان در این پارک‌ها  به خوبی  نقش مهم خود را ایفا کرده‌اند و با تبدیل دانش به ثروت عقب‌ماندگی‌ها را جبران کرده و تلاش بیش از پیش همچنان ضروری است.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول