اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

انگلیس زرادخانه اتمی خود را به 260 کلاهک افزایش می‌دهد

علیرغم تعهد انگلیس برای کاهش ذخایر بمب‌های اتمی خود، لندن با بازنگری سیاست دفاعی، خارجی و امنیتی اعلام کرد که زرادخانه اتمی خود را گسترش می‌دهد.

انگلیس زرادخانه اتمی خود را به 260 کلاهک افزایش می‌دهد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، علیرغم جریان حاکم بر جامعه بین‌المللی برای کاهش بمب‌های اتمی بعد از پایان جنگ سرد، دولت انگلیس روز سه شنبه اعلام کرده که قصد دارد زرادخانه اتمی خود را افزایش دهد.

براساس گزارش العربیه، دولت انگلیس مدعی شده که بازنگری و بررسی سیاست دفاعی، خارجی و امنیتی این کشور نشان می‌دهد که نمی‌توانیم به تعهدات خود مبنی بر کاهش زرادخانه اتمی پایبند باشیم. 

در گزارش دولت انگلیس برای بازنگری آمده است که انگلیس به شرایطی که انبار ذخایر کلاهک‌های اتمی این کشور بیشتر از 260 بمب نباشد منتقل خواهد شد. 

براساس این گزارش، در برنامه بازنگری سیاستهای انگلیس همچنین ذکر شده است که تهدید تروریستی در این کشور کاملا واقعی است و قصد دارند در این راستا مشارکت امنیتی با کشورهای مختلف از جمله عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی را افزایش دهند. 

قصد لندن برای همکاری با عربستان سعودی برای مبارزه با تروریسم درحالیست که ریاض طی دو دهه گذشته همواره به صادرات تروریسم و تسلیح گروههای مسلح تروریستی متهم بوده است. 

در حال حاضر انگلیس حدود 195 کلاهک اتمی در اختیار دارد. لندن در حالی قصد دارد زرادخانه اتمی خود را گسترش دهد که  این کشور در بررسی دفاعی استراتژیک سال ۲۰۱۵ خود به کاهش مجموع ذخایر تسلیحات هسته‌ای خود تا حدود ۱۸۰ کلاهک متعهد شده بود.

روزنامه تلگراف گزارش داد، در صورت عملی شدن افزایش تعداد کلاهکهای اتمی بریتانیا، برای نخستین بار از پایان جنگ سرد به این سو خواهد بود که شمار کلاهک‌های اتمی این کشور افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/م
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول