اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

هفته هجدهم لیگ برتر|آخرین پنجشنبه هیجان انگیز؛ کورس پرسپولیس و سپاهان برای صدرنشینی

چهار دیدار از هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال پنجشنبه برگزار می‌شود و در دو دیدار حساس پرسپولیس میزبان نفت مسجدسلیمان است و سپاهان در اصفهان به مصاف تراکتور تبریز می‌رود.

هفته هجدهم لیگ برتر|آخرین  پنجشنبه هیجان انگیز؛ کورس پرسپولیس و سپاهان برای صدرنشینی

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، چهار دیدار از هفته هجدهم لیگ برتر روز پنجشنبه 28 اسفند برگزار می‌شود و یک مسابقه گل‌گهرسیرجان و فولاد از این هفته معوقه باقی می‌ماند.

نگاهی به این مسابقات می‌اندازیم:

پرسپولیس - نفت مسجدسلیمان؛ صدرنشینی در پایان سال کرونایی؟

پرسپولیس بعد از 6 برد متوالی مقابل نفت آبادان متوقف شد تا نوار بردهای متوالی‌اش قطع شود با این حال سرخپوشان تهرانی همچنان صدرنشین مسابقات هستند و با 8 گل خورده بهترین خط دفاع لیگ را هم در اختیار دارند. شاگردان گل‌محمدی این هفته هم در خانه برای آخرین برد سال 99 تلاش می‌کنند تا این سال کرونایی را هم با برد و صدرنشینی به پایان برسانند. 

پرسپولیس اگر مقابل نفت مسجدسلیمان امتیاز از دست بدهد ممکن است در آخرین کورس مدعیان از سپاهان جا بماند و صدر را به زردپوشان اصفهانی تقدیم کنند. پرسپولیس البته شرایط ایده‌آلی دارد. حتی یحیی گل‌محمدی اعلام کرد که پرسپولیس در سال 1400 هر چهار جام، لیگ برتر، لیگ قهرمانان آسیا ، جام حذفی و سوپر جام را می‌خواهد.

نفت مسجدسلیمان هم تیم شهر اولین‌ها کار سختی در این مسابقه دارد و احتمال دارد داریوش یزدی تیمش را برای گرفتن حداقل امتیاز به میدان بفرستد. مسابقه رفت دو تیم با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید اما این مرتبه هواداران مننتظرند ببیند که شهریار مغانلو مهاجم جدید پرسپولیس می‌تواند طلسم گل‌ نزدن‌های مهاجمان سرخ را بشکند.

سپاهان -تراکتور؛ فینالی جذاب

یکی از جذاب‌ترین مسابقات این فصل لیگ برتر در آخرین روزهای سال برگزار می‌شود. مسابقه‌ای که در آن جمعی از بهترین بازیکنان ایران در میدان حاضرند و هر دو تیم برای برد تلاش می‌کنند. سپاهان 34 امتیازی به دلیل تفاضل گل کمتر در جدول لیگ پشت سر پرسپولیس ایستاده است. شاگردان محرم نوید کیا امیدوارند پرسپولیس در تهران امتیاز از دست بدهد و آنها با شکست تراکتور به صدر جدول برسند.

در سوی دیگر میدان اما تراکتور با حضور رسول خطیبی تیمی منسجم شده که می‌خواهد خود را به جمع مدعیان برساند. قرمزپوشان تبریزی نمی خواهند از جمع 5 تیم بالای جدول دور بشوند و آنها نیز با تمام توان در این مسابقه بازی خواهند کرد. حاج صفی بازیکن فصل اول تراکتور به تیم سپاهان رفته و تقابل او با تیم سابقش در این بازی دیدنی خواهد بود. هر تیمی برنده بازی شود عیدی خوبی به هوادارانش خواهد داد و تیم بازنده از کورس مدعیان عقب خواهد ماند.

بازی رفت را تیم سپاهان با یک گل برد. 

مس رفسنجان - آلومینیوم اراک؛ تکرار مساوی رفت؟

مس رفسنجان 8 هفته است که بازنده نشده و با 24 امتیاز در رده هفتم جدول لیگ قرار دارد. آلومینیوم اراک اما هفته قبل بعد از مدت‌ها نباختن 6 بر یک تسلیم سپاهان شد.  بعد از آن باخت علیرضا منصوریان سکان هدایت آلومینیوم را برعهده گرفت و توانست تیم دسته اولی هوادار را در جام حذفی شکست بدهد. اکنون آلومینیوم به دنبال رسیدن به رتبه‌ای بالاتر از نهمی است. منصوریان باید نشان بدهد که در مربیگری به اندازه رسول خطیبی توانایی دارد و امتیازهای خوبی با آلومینیوم جمع کند.

محمد ربیعی هم بی حاشیه تیمش را هدایت می‌کند تقابل دو تیم در نیم فصل اول بدون گل به پایان رسید نتیجه‌ای که شاید این مرتبه هم تکرار شود.

صنعت نفت ابادان - شهرخودرو؛  نبرد جوانان  با انگیزه

صنعت نفت ابادان در رده ششم است و شهرخودرو روی پله دهم جدول لیگ ایستاده اما فاصله امتیازی دو تیم فقط 2 امتیاز است بنابراین اگر شهرخودرو برنده این مسابقه شود شاید نفت ابادان چند پله در جدول لیگ پایین بیاید ولی اگر نفتی‌ها در برزیل ایران پیروز شوند شانس صعود تا رتبه چهارم جدول را هم دارند. نفت آبادان شاید تنها مشکلش بی پولی باشد اما حریفش حتی بر روی اسم خود دچار چالش است و برخی این تیم را شهرخودرو می‌دانند و برخی دیگر می‌گویند این تیم نامش پدیده است!

به هر حال هر دو تیم بازیکنان جویای نام و با انگیزه‌ای دارند که به دنبال برد هستند. سیدمهدی رحمتی اگر بتواند در برزیل امتیاز بگیرد سال را دست پر به پایان رسانده هرچند وضعیت مالی و مالکیتی تیمش همچنان در ابهام خواهد بود. نفت آبادان هم با کاپیتانی طالب ریکانی اگرچه دیگر در صدر جدول نیست اما هنوز بازی های خوبی انجام می‌دهد. نفتی‌ها هفته قبل پرسپولیس صدرنشین را متوقف کرد. بازی رفت دو تیم با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسید.

اسامی داوران هفته هجدهم لیگ برتر:

چهارشنبه ۲۷ اسفند ۹۹  

ماشین سازی تبریز- استقلال        

اشکان خورشیدی- علیرضا ایلدرم- محمد شاکر – رامین بابایی        

کمک داور اضافی ۱ و ۲ : مجید محمدی – فرهاد امینی             

ناظر: رسول فروغی  

پیکان – ذوب آهن   

عباس راکی – قهرمان نجفی – محسن سلطانی – رحیم حاجی پور

کمک داور اضافی ۱و۲ : کوپال ناظمی – مهدی اجاقی       

ناظر: حاتم بک پور

نساجی مازندران - سایپا

مهدی سید علی – محمد رضا منصوری – محسن بابایی – حمید رضا آذرنیاد       

کمک داور اضافی ۱و۲ : محمد حسین ترابیان – کیوان علیمحمدی                

ناظر: فریدون اصفهانیان   

پنج شنبه ۲۸ اسفند ۹۹ 

سپاهان – تراکتور تبریز  

پیام حیدری- حسن ظهیری – مهدی الوندی – رحیم حاجیلو     

کمک داور اضافی ۱و۲ : ایمان کهیش – امید جمشیدی      

ناظر: سعید بطحایی              

مس رفسنجان – آلومینیوم اراک            

محمد رضا تارخ – سعید علی نژادیان – فرهاد فرهاد پور – نجف پناهی      

کمک داور اضافی ۱و۲ : وحید مالکی – احمد مرشدی               

ناظر: ایرج نظری    

صنعت نفت آبادان – شهر خودرو مشهد   

یاسر همرنگ – فرهاد مروجی – سید محمد هاشمی نسب – مرتضی هوشیار        

کمک داور اضافی ۱و۲ : جواد رحیم زاده – امیر ایار               

ناظر: یدالله جهانبازی         

 پرسپولیس – نفت مسجد سلیمان    

بیژن حیدری – علی میرزابیگی – سید یعقوب حجتی – محمد عطایی     

کمک داور اضافی ۱و۲ : علی صفایی – وحید صالحی            

ناظر: محمود رفیعی   

 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول