اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

اطلس محرومیت لرستان تهیه می‌شود/ کمک ۹۶ میلیارد تومانی به آسیب‌دیدگان از کرونا

مسوول بسیج سازندگی لرستان گفت: محرومیت‌زدایی یکی از ماموریت‌های اصلی بسبج سازندگی بوده که تاکنون در این راستا اقدامات موثری را انجام داده، از جمله اینکه اطلس محرومیت لرستان تهیه شده و مورد موافقت مدیریت ارشد استان نیز قرار گرفته است.

اطلس محرومیت لرستان تهیه می‌شود/ کمک ۹۶ میلیارد تومانی به آسیب‌دیدگان از کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، احسان جهانبخش ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: محرومیت‌زدایی یکی از ماموریت‌های اصلی بسبج سازندگی بوده که تاکنون در این راستا اقدامات موثری را انجام داده، از جمله اینکه اطلس محرومیت لرستان تهیه شده و مورد موافقت مدیریت ارشد استان نیز قرار گرفته است.

تهیه اطلس محرومیت لرستان

وی خاطرنشان کرد: ساخت منازل محرومین، احداث خانه عالم، ایجاد راه روستایی‌، راه‌اندازی کانال‌های آب‌رسانی و ارائه خدمات اجتماعی و فرهنگی از جمله کارهای بسیج سازندگی است.

مسؤول بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان، آموزش و اشتغال را از دیگر بخش‌های فعالیتی این مجموعه برشمرد و افزود: ایجاد صندوق‌‌های قرض‌الحسنه مردمی از جنبه‌های این بخش است، به‌گونه‌ای که تاکنون در استان ۶۱۰ صندوق با ۳۰ هزار عضو و آورده مردمی ۱۰ میلیارد تومان تشکیل شده که منجر به ایجاد ۳۴۰ شغل مستقیم با تسهیل‌گری بسیج سازندگی شده است.

 ایجاد ۳۴۰ شغل مستقیم با تسهیل‌گری بسیج سازندگی

جهانبخش با اشاره به فعالیت گروه‌های جهادی در لرستان، گفت: ۲۵۰۰ گروه‌ جهادی با اعضای بیش از ۳۰ هزار نفر اقدامات مختلف عمرانی، بهداشت و درمان، فرهنگی، اجتماعی و تخصصی چندمنظوره را به شهروندان ارائه شده است.

وی به شیوع ویروس کرونا در استان و اقدامات انجام گرفته توسط بسیج سازندگی در جهت کنترل این بیماری اشاره و خاطرنشان کرد: همدلی مردم و راه‌اندازی رزمایش کمک مومنانه شاید از جنبه‌های مثبت این بیماری بود که ملت ایران آن را به نحو مطلوبی اجرا کردند.

مسوول بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان ادامه داد: از همان ابتدا، ۷۰ کارگاه بسیج سازندگی اقدام به تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار ماسک کرد، همچنین کمک‌های مردمی جمع‌آوری و عملیات توزیع بسته‌های معیشتی، بهداشتی بین نیازمندان و محرومان آغاز شد.

تشکیل ۷۵۰ تیم حمایتی

جهانبخش به تشکیل ۷۵۰ تیم حمایتی برای کمک به بیماران و خانواده‌های افراد مبتلا به کرونا اشاره کرد و گفت: از زمان شیوع کرونا تاکنون ۷۹ هزار بسته معیشتی بین بیماران کرونایی توزیع شد.

وی ادامه داد: طی سال جاری ۱۱۳ زندانی جرائم غیرعمد توسط خیرین به همت سازمان بسیج سازندگی آزاد شده است، ضمن اینکه طی این بازه زمانی همچنین ۳۴۰ شغل توسط صندوق‌های قرض‌الحسنه این مجموعه در حوزه کشاورزی و صنایع تبدیلی، پرورش دام و طیور و آبزیان، بافندگی و ریسندگی ایجاد شده است.

مسوول بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان از اهدای ۶۸۵ سری جهیزیه به زوج‌های نیازمند استان خبر داد و گفت: طی این مدت ۳۴ واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی احداث شده، ضمن اینکه عملیات اجرایی ۳۲۷ واحد برای مددجویان کمیته‌امداد تا پایان فروردین ماه به اتمام خواهد رسید.

جهانبخش، مجموع خدمات بسیج سازندگی استان در حوزه کرونا را ۹۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و از ادامه حمایت‌ها به آسیب‌دیگان این بیماری طی روزهای پیش‌رو خبر داد.

وی به ارسال اقلام بهداشتی و معیشتی به تعداد ۵ کامیون به منطقه سی‌سخت توسط بسیج سازندگی اشاره و تصریح کرد: در صورت اعلام نیاز نیز گروه‌های جهادی به منطقه اعزام خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول