اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

ثبت ۳۵۰ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی لرستان در طرح کاداستر/ کوچ زودهنگام عشایرممنوع شد

رئیس کل دادگستری لرستان از ثبت رسمی۱۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و مستثنیات و یک میلیون و ۳۵۰ هزار هکتار اراضی در اختیار منابع‌طبیعی طی سال آینده خبر داد و گفت: این میزان اراضی در راستای اجرای طرح کاداستر سند دار خواهند شد.

ثبت ۳۵۰ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی لرستان در طرح کاداستر/ کوچ زودهنگام عشایرممنوع شد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، محمد رزم ظهر امروز در حاشیه جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع‌طبیعی لرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز در اجرای دستورالعمل اجرایی شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی ملی، جلسه‌ای با حضور تمامی اعضای شورا با دستور کار جلوگیری از تصرفات غیرمجاز و تخریب اراضی برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: در ایام تعطیل نوروز ۱۴۰۰، گشت‌های نظارتی توسط مدیریت امور ارضی، جهادکشاورزی، منابع‌طبیعی، محیط‌زیست، نیروی انتظامی فعال خواهند بود، ضمن اینکه از تخلیه نخاله‌های ساختمانی در حریم جاده‌ها و تاسیسات ممانعت می‌شود و دستگاه‌های ذی‌ربط نقاط مشخصی برای انجام این کار را پیش‌بینی کند.

رئیس کل دادگستری لرستان بر جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در داخل و حاشیه شهرها تاکید و تصریح کرد: همچنین از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در روستاها بدون صدور مجوز و خارج از طرح هادی جلوگیری می‌شود.

رزم بیان داشت: در جلسه امروز مقرر شد هر ۲ هفته یکبار در مدیریت امور اراضی، کمیته رفع تداخلات تشکیل و ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی و منابع‌طبیعی تعیین تکلیف شود.

وی از ثبت رسمی۱۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و مستثنیات و یک میلیون و ۳۵۰ هزار هکتار اراضی در اختیار منابع‌طبیعی طی سال آینده خبر  داد و گفت: این میزان اراضی در راستای اجرای طرح کاداستر سند دار خواهند شد.

رئیس کل دادگستری لرستان ادامه داد: همچنین مقرر گردید در راستای پیشگیری از شیوع کرونا، از کوچ زودهنگام عشایر به صورت پیاده تا قبل از ۲۱ اردیبهشت جلوگیری شود، ضمن اینکه کوچ عشایر بایستی از طریق کامیون‌های مخصوص انجام شود.

رزم با اشاره به قاچاق چوب در برخی شهرهای استان، افزود: بر اساس مقررات حمل چوب باغی و جنگلی ممنوع است، مگر اینکه با صدور مجوز از سوی منابع‌طبیعی و ثبت در سامانه انجام شود، در غیر این‌صورت قاچاق محسوب شده و خودروی حامل چوب توقیف و فرد خاطی به دستگاه قضایی معرفی خواهد شد.

وی اظهار داشت: بنیاد مسکن نسبت به بازنگری در طرح‌ هادی در روستاهای پرجمعیت اقدام کند و از طرح جدید متناسب با ظرفیت روستاها استفاده شود.

رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه در تعطیلات عید به طور منسجم گشت نوروزی را خواهیم داشت، گفت: تعامل و هماهنگی بین مجموعه قضایی و دستگاه‌های اجرایی در این زمینه وجود دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول