اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

افتتاح 2 ایستگاه جدید مترو/40 هزار تاکسی فرسوده در تهران

معاون شهردار تهران بابیان اینکه 40 هزار تاکسی پایتخت نیاز به بازسازی دارد، گفت:‌ امروز 2 ایستگاه مترو شهید ستاری و یادگار امام(ره) به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح 2 ایستگاه جدید مترو/40 هزار تاکسی فرسوده در تهران

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، سیدمناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در مراسم امضای تفاهم‌نامه بازسازی کامل 31 رام قطار مترو و افتتاح ایستگاه‌های یادگار امام(ره) و شهید ستاری اظهار داشت: رونمایی از قطار ملی با دستور رئیس‌جمهور در آینده انجام می‌گیرد ولی امروز از این قطار بازدید خواهد شد و علاوه بر امضای تفاهم‌نامه بازسازی کامل 31 رام قطار، 2 ایستگاه متروی شهید ستاری و یادگار امام(ره) نیز افتتاح خواهد شد. 

وی درباره نوسازی تاکسی‌های پایتخت گفت: با اعتبار 900 میلیارد تومانی شهرداری و کمک 300 میلیارد تومانی دولت، 10 هزار تاکسی تهران نوسازی می‌شوند. همچنین 40 هزار از 80 هزار تاکسی پایتخت کاملاً فرسوده است و نیاز به بازسازی دارد. 

هاشمی درباره انعقاد قرارداد ساخت 105 واگن مترو گفت: 3 هزار میلیارد تومان از منابع داخلی برای این مسئله درنظر گرفته شده است. 

وی بیان داشت: در صورتی که اوراق مشارکت سال 99 که حدود یک‌هزار میلیارد آن برای مترو و 4 هزار میلیارد آن برای اتوبوسرانی است محقق شود و به دستمان برسد می‌توانیم اقدامات مختلفی را در این دو حوزه انجام دهیم. 

وی خاطرنشان کرد: بر ای دو ایستگاه شهید ستاری و یادگار امام حدود 600 میلیارد تومان هزینه شده که در شرایط اقتصادی کنونی اقدام بزرگ و مهمی محسوب می‌شود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول