اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

کاهش دما تا ۱۸ درجه و چند توصیه به کشاورزان/هشدار سیلاب و کولاک و لغو پروازها در ۲۵ استان

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از‌ اوایل وقت روز جمعه ۲۲ اسفند تا اواخر وقت جمعه، بارش برف و باران، کاهش دما و یخبندان، رخداد مه، کاهش دید و در مناطق کوهستانی کولاک برف، در ۲۵ استان کشور پیش‌بینی می‌شود

کاهش دما تا ۱۸ درجه و چند توصیه به کشاورزان/هشدار سیلاب و کولاک و لغو پروازها در ۲۵ استان

صادق ضیائیان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: ‌سامانه بارشی که از غرب و شمال غرب وارد کشور شده است، در نیمه غربی کشور، سواحل خزر و مرکز کشور فعال است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: این سامانه روز آینده ضمن تقویت با حرکت خود به سمت شرق در اغلب مناطق کشور غیر از جنوب و جنوب شرق فعال خواهد بود.

وی ادامه داد: این سامانه روز شنبه ۲۳ اسفند در سواحل خزر و شمال شرق‌ کشور سبب بارش برف و باران خواهد شد و سپس از کشور خارج می‌شود.

ضیائیان افزود: با توجه به عبور سامانه در زمان کوتاه، فعالیت سامانه در اغلب نقاط کشور با وزش باد شدید همراه است همچنین در ارتفاعات و مناطق سردسیر کولاک برف پیش‌بینی می‌شود.

* هشدار سیلاب و کولاک و لغو و تأخیر پروازها در ۲۵ استان

وی اظهار کرد: از‌ اوایل وقت جمعه ۱۳۹۹/۱۲/۲۲ تا اواخر وقت جمعه بارش برف و باران، کاهش دما و یخبندان، رخداد مه، کاهش دید و در مناطق کوهستانی کولاک برف پیش‌بینی می‌شود این شرایط در استان‌های ‌آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، زنجان، همدان، مرکزی، شمال و شرق خوزستان، قم، تهران، البرز، قزوین، سمنان، اصفهان، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، نیمه شمالی استانهای فارس و خراسان رضوی حاکم است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: در این راستا آب گرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، سیلاب، اختلال در تردد، کاهش دید، کولاک در گردنه‌های برفگیر و کوهستانی، احتمال رخداد بهمن در مناطق مستعد و تاخیر یا لغو پروازها پیش‌بینی می‌شود.

* کاهش دما تا ۱۸ درجه و چند توصیه به کشاورزان

ضیائیان گفت: از امروز تا شنبه کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۲ درجه در نیمه شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: از جمعه ۱۳۹۹/۱۲/۲۲ تا شنبه ۱۳۹۹/۱۲/۲۳ کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه ای دما در استان های واقع در شمال غرب، غرب، استان‌های ساحلی خزر، دامنه جنوبی البرز و شمال شرق و روز شنبه کاهش ۱۲ تا ۱۸ درجه ای دما در استان های واقع در شمال شرق‌، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، همدان، کردستان، کرمانشاه، زنجان، گیلان، مازندران، گلستان، قزوین، البرز و خراسان شمالی و روز شنبه ‌در خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: اثر این شرایط جوی افزایش مصرف سوخت، افت فشار گاز، خسارت به محصولات و تاسیسات کشاورزی و یخ زدگی و لغزندگی جاده ها است که ‌توصیه می‌شود مدیریت توزیع حامل های انرژی و رعایت مصرف بهینه انرژی، محافظت از تاسیسات کشاورزی و سیستم های آبیاری، احتیاط در تردد و استفاده از کودهای پتاسه و آمینو اسید جهت مقابله با تنش سرمایی ناشی از کاهش دما در دستور کار باشد.

* آسمان تهران روز جمعه بارانی است

ضیائیان ادامه داد: در سه روز آینده دریای خزر و خلیج فارس مواج و متلاطم است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از روز یکشنبه ۲۴ اسفند تا پایان هفته در اغلب نقاط کشور آسمانی صاف و جوی آرام پیشِ رو خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده ابری همراه با مه رقیق و بارش باران و وزش باد در برخی ساعات وزش باد شدید پیش بینی می‌شود و به تدریج در شب کاهش ابر را در تهران خواهیم داشت، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۱ درجه و یک درجه زیر صفر خواهد بود.

ضیائیان گفت: روز آینده‌ اردبیل با کمینه دمای ۱۰ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای ۲۹ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول