اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

روحیه مقاومتی ضرورت اصلاحات اقتصادی دولت آینده /واردات با دلار ارزان اولین مشکل تولید است

یک کارشناس اقتصادی گفت: رئیس جمهور و مسئولان در دولت آینده برای اصلاحات اقتصادی قبل از هر چیزی باید از یک روحیه مقاومتی برخوردار باشند.

روحیه مقاومتی ضرورت اصلاحات اقتصادی  دولت آینده /واردات با دلار ارزان اولین مشکل تولید است

ابراهیم رزاقی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس و درپاسخ به این سوال که با توجه به شرایط اقتصادی دولت آینده باید اصلاح کدام بخش‌های اقتصادی را در اولویت قرار دهد، گفت: اولین و مهمترین مساله که رئیس جمهور و مسئولان سیاسی در دولت آینده باید برای اصلاح اقتصاد مورد توجه قرار دهند، این است که باید دارای روحیه مقاومتی باشند. 

این کارشناس اقتصادی بیان داشت: بنابراین اصلا این مساله مطرح نیست که مسئولان چه الگویی به کار می‌گیرند، بلکه مهم آن است که برای به کارگیری الگوها چگونه فکر می‌کنند، چقدر ایران را دوست دارند و چقدر به قانون اساسی اعتقاد دارند. 

وی با تاکید بر اخذ مالیات از فعالیت های اقتصادی با سود بالا بیان داشت: وقتی مالیات دریافت نشود، کسری بودجه به وجود می‌آید، بنابراین دولت باید از راه هایی آن را جبران کند و به همین دلیل اقدام به انتشار اوراق قرضه می‌کند و یا اقدام به استقراض از بانک مرکزی می‌کند. 

رزاقی افزود: بنابراین باید از هر فعالیت اقتصادی که دارای سود بالا است، مالیات اخذ شود و همچنین نحوه مالیات ستانی به گونه‌ای باشد که از افزایش مصارف غیرضروری خانواده ها جلوگیری کند. 

 این کارشناس اقتصادی بیان داشت: بقای یک کشور از طریق مالیات است و مالیات هم از راه تولید به دست می‌آید، بنابراین اگر شرایط به گونه‌ای باشد که سود فعالیت‌های دیگر بیش از فعالیت تولیدی نباشد، هم می‌توان فعالیت‌های اقتصادی فسادزا را کنترل کرد و هم درآمد دولت را  افزایش داد. 

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه برای حمایت از تولید باید مشکلات بخش تولید را بررسی کرد و به رفع آن پرداخت، گفت: واردات با دلار ارزان اولین مشکل تولید است و دومین مشکل تولید وابستگی اقتصاد به نفت یا همان نفتی بودن اقتصاد است.  

رزاقی بیان داشت: واردات سودهای کلان دارد، بنابراین واردات کالا از خارج امری ضد تولید است و باید جلوی آن را گرفت تا تولیدات داخلی و آنچه که توانایی تولید آن در داخل وجود دارد رونق گیرد.  

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول