اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

مشاهده ۱۲ مورد کرونای انگلیسی در فارس/ ویروسی با شدت سرایت و قدرت بیماری‌زایی مضاعف

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی ۱۲ مورد کرونای انگلیسی در چند شهرستان استان از جمله شیراز خبر داد و گفت: از این ۱۲ مورد تا کنون یک نفر فوت کرده است.

مشاهده ۱۲ مورد کرونای انگلیسی در فارس/ ویروسی با شدت سرایت و قدرت بیماری‌زایی مضاعف

عبدالرسول همتی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه در شهر شیراز سه نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند، اظهار داشت: این ۱۲ نفر که یک نفر از آنها فوت شده است، تحت درمان قرار گرفته‌اند.

وی تفاوت کرونای انگلیسی با کرونای معمولی را شدت سرایت و قدرت بیماری زایی بیشتر عنوان کرد و افزود: افراد درگیر به کرونای انگلیسی سریع‌تر به مرحله حاد بیماری می‌رسند، همچنین تفاوت دیگر کرونای انگلیسی در ابتلای کودکان و نوجوانان در کنار افراد میانسال و سالمند است که خوشبختانه در میان مبتلایان استان فارس تاکنون موردی از ابتلای کودکان و نوجوانان مشاهده نشده است.

همتی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مورد این ۱۲ بیمار اظهار داشت: به محض شناسایی این بیماران، خانواده فرد و تمام افرادی که طی ۱۴ روز گذشته با فرد مبتلا تماس داشته اند شناسایی شده و تحت مراقبت قرار گرفته‌اند.

احتمال ورود سومین مرحله واکسن تا پایان اسفند ماه جاری

معاون بهداشت دانشگاه در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به ورود دو مرحله واکسن به استان فارس توضیح داد: در مرحله اول ۴۲۰۰ و در مرحله دوم ۴۶۰ دوز واکسن کرونا وارد استان و با اولویت تزریق به پرسنل شاغل در بخش آی سی یو و بخش بیمارستانی و سپس جانبازان قطع نخاعی مورد استفاده قرار گرفته است.

وی جامعه هدف سوم را سالمندان آسایشگاه ها عنوان کرد و گفت: به احتمال زیاد تا پایان اسفند ماه محموله سوم نیز وارد خواهد شد که در فروردین ماه گروه‌های سنی بالای ۸۰ سال و همچنین افراد دارای بیماری زمینه ای در اولویت هستند.

همتی افزود: پس از آن به ترتیب سالمندان بالای ۷۰ سال، سپس به سالمندان بالای ۶۰ سال و به همین ترتیب واکسیناسیون ادامه خواهد یافت و در نهایت در تابستان همه افراد واکسینه خواهند شد.

وی تاثیر این واکسن بر کرونای انگلیسی را نیز خوب ارزیابی کرد و گفت: این واکسن بر نوع کرونای انگلیسی نیز موثر واقع شده و مورد تایید است.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول