اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

تاکید بر هم افزایی گروه‌های فعال در مساجد

مسوول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه لرستان گفت: هم افزایی گروه‌های مختلف در مساجد می‌تواند فرصت باشد، اما تک‌روی و‌ تخریب بدون شک یک تهدید است.

تاکید بر هم افزایی گروه‌های فعال در مساجد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا حقیان ظهر امروز در بزرگداشت سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان و جشنواره اختتامیه نماز با اشاره به ایده مقام معظم رهبری مبنی بر هم‌افزایی نهادها و دستگاه‌های همچنین گروه‌های مردم نهاد عنوان کرد: همه ما در راستای پیشبرد اهداف عالیه نظام تحت عنوان هم افزایی که مبتنی بر آیات و روایات دینی این دعوت شده‌ایم.

وی افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سال ۷۱ با اهداف بسیار متعالی به منظور ترویج و تبلیغ معارف اسلام و دفاع هوشمندانه از ارزش‌های اسلامی در برابر تهاجم فرهنگی دشمن و انسجام فعالیت‌های پراکنده‌ی که  پیرامون مسجد شکل می‌گرفت تاسیس شد.

مسوول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه لرستان گفت: از زمان تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فعالیت‌های خداپسندانه زیادی در نقاط مختلف کشور انجام شده است.

حقیان با بیان اینکه در مساجد به‌عنوان سرچشمه معارف اسلامی و  ترویج معارف اسلامی گروه‌های فرهنگی و مذهبی متعددی فعالیت دارد، عنوان کرد:  هیات‌های مذهبی، پایگاه بسیج، شورای امر به معروف  و نهی از منکر و هیات امنای مساجد از جمله گروه‌های مساجد هستند، وجود این موسسات و کانون‌های متعدد در مساجد هم تهدید و هم فرصت است .

وی خاطر نشان کرد: اگر چنانچه ما بر اساس توصیه رهبری مبنی بر هم‌افزایی درانجام ماموریت‌های محوله اقدام و عمل کنیم فعالیت گروه‌ها در مساجد به فرصت تبدیل می‌شود، اما اگر تک‌روی و تخریب صورت بگیرد یک تهدید جدی است.

مسوول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه لرستان تأکید کرد:  بر همه ما لازم و ضروری است که براساس ایده هم افزایی رهبری که مبتنی بر آیات و روایات است، به منظور تبلیغ معارف اسلامی و اهداف سازمانی با هم تعاون، همکاری و هم افزایی همدیگر را تقویت کنیم.

حقیان گفت: هیچ‌کدام از سازمان‌ها از مسجد حذف شدنی نیست، رسالت مسجد ایجاب می‌کند که چنین گروه‌هایی در ابعاد مختلف در مسجد حضور داشته باشند، اما فعالیت باید به نحوی باشد که در پایان سال نتیجه ملموس و منطقی از هم افزایی را داشته باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول