اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

فارس من| جای خالی ورزش همگانی در شورای عالی ورزش/ سلامت جامعه در خطر

اعضای شورای عالی ورزش در حالی از سوی رئیس جمهوری معرفی شدند که ورزش همگانی نماینده‌ای در این جمع ندارد.

فارس من| جای خالی ورزش همگانی در شورای عالی ورزش/ سلامت جامعه در خطر

به گزارش خبرگزاری فارس، مخاطبان در سامانه "فارس من" سوژه ای با عنوان "بی‌توجهی به ورزش همگانی در شورای عالی ورزش" را ثبت و درخواست پیگیری داشتند.

رئیس جمهوری در حکمی اوایل اسفند ماه اعضای شورای عالی ورزش و تربیت بدنی را معرفی کرد که بر اساس آن سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک، محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال، فضل الله باقرزاده رئیس فدراسیون شمشیربازی، مهدی علی نژاد و فریبا محمدیان به عنوان اعضای شورا معرفی شدند.
رئیس جمهوری به پیشنهاد وزیر ورزش و جوانان این اعضا را معرفی کرده اما نگاهی کوتاه به اسامی نشان می‌دهد افراد منتخب در حوزه قهرمانی فعالیت دارند و با وجود تاکید مقام معظم رهبری به ورزش همگانی نماینده‌ای از این رشته در شورای عالی ورزش حضور ندارد. نکته جالب اینکه ۲ عضو یعنی داورزنی و محمدیان هر دو از والیبال انتخاب شده‌اند.

* غفلت از ورزش همگانی در شورای عالی ورزش
توجه به ورزش همگانی در سراسر جهان برای تامین نشاط جامعه، سلامت جسمی و روانی، گسترش روابط اجتماعی و ... مورد توجه قرار گرفته که این نکته همیشه در بیانات مقام معظم رهبری مورد توجه ایشان بوده است.
"طرح همگانی کردن ورزش، کار ارزشمندی است که همه دست اندرکاران مسائل پرورش اجتماعی، بهداشتی و تبلیغی باید آن را جدی بگیرند و همچون بهداشت بدان بها دهند.
در گذشته قهرمانانی داشتیم، اما ورزش عمومی نشده بود. پس، ورزش قهرمانی کافی نیست، اما یک شرط لازم برای گسترش ورزش است." اینها بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص توجه به ورزش همگانی است؛ نکته‌ای که به نظر می‌رسد در انتخاب اعضای شورای عالی ورزش مورد غفلت قرار گرفته و تنها بعد قهرمانی آن مورد توجه مسئولان وزارت ورزش بوده است.
چنین انتخابی طبیعتا ذهن این افراد را فقط به بعد قهرمانی معطوف می‌کند؛ در حالی که هشدارها از همین الان در خصوص کم تحرکی داده شده و این نگرانی وجود دارد به دلیل عدم توجه به ورزش همگانی، تا ۲ دهه آینده معضل کم تحرکی دامنه جامعه را فرا بگیرد. بنابراین سوال اصلی این است چرا از همین حالا نباید به فکر تضمین سلامت مردم باشیم؟

* فروحی: به خاطر سیاست ملی، ورزش همگانی باید در اولویت باشد

محمدرضا فروحی دبیر فدراسیون همگانی در گفت‌وگو با فارس در این خصوص اظهار داشت: ما هم به فرمایشات مقام معظم رهبری استناد داریم که در درجه اول به ورزش همگانی و در درجه دوم به ورزش قهرمانی تاکید داشتند.
وی افزود: در سیاست فدراسیون هم بحث نشاط اجتماعی و سلامت مردم در دستور کار قرار گرفته است. ما با مبحث کم تحرکی در جامعه رو به رو هستیم و جمعیت کشور دچار بیماری غیرواگیردار می‌شود که ناشی از کم تحرکی است.
دبیر فدراسیون همگانی در خصوص لزوم نماینده همگانی در شورای عالی ورزش، یادآور شد: به خاطر تدوین سیاست ملی، ورزش همگانی باید در اولویت باشد. حداقل این که لازم بود در شورای عالی ورزش و تربیت بدنی به فکر سلامت مردم بودند اما حالا جای خالی همگانی مشخص است.
فروحی افزود: در تمام دنیا اول حوزه همگانی را تقویت می،کنند و بعد به بُعد قهرمانی می‌رسند. ما در ۶ ماه گذشته برنامه‌های خوبی را تدوین کردیم اما نیاز داریم در بحث کلان مانند شورای عالی ورزش یک نماینده داشته باشیم.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول