اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

کرونا به زندگی 62 کهگیلویه‌ای پایان داد/مردم در نوروز مهمان نپذیرند

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون 62 نفر در شهرستان قربانی این بیماری شده‌اند.

کرونا به زندگی 62 کهگیلویه‌ای پایان داد/مردم در نوروز مهمان نپذیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، محمدطاهر طیب‌زادگان امروز در شورای اداری شهرستان اظهار داشت: در بهمن ماه از سه هزار تست انجام شده ۵۵۱ مورد مثبت شناسایی شد که 18 درصد نمونه‌ها بود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: از ابتدای اسفند ماه تا امروز سه هزار و 380 نمونه گرفته شده که در نتیجه آن 384 مورد مثبت شناسایی شد.

وی ادامه داد: به ازای هر مورد مثبت حداقل 10 نمونه از موارد تماس شناسایی و تست می‌شوند انتظار می‌رود تا پایان اسفند نمونه‌ها به پنج هزار مورد برسد.

طیب‌زادگان از کاهش موارد ابتلا به کرونا در اسفند نسبت به بهمن خبر داد و افزود: بیماریابی گسترده عامل پایین آمدن درصد مبتلایان بوده است.

این مسؤول تعداد مرگ و میر نشای از کرونا در شهرستان را 62 نفر دانست و گفت: از این تعداد یک نفر در بهمن ماه و چهار نفر از ابتدیا اسفند قربانی ویروس شدند.

وی با اشاره به اینکه فوتی‌های اسفند نسبت به سایر ماه‌ها میانگین سنی پایین‌تر داشتند، علائم شدیدتر و فاصله کم بستری تا مرگ را از دیگر نگرانی‌های گونه جدید کرونا اعلام کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود اسفند مرگباری در شهرستان شاهد باشیم.

طیب‌زادگان در خصوص نوع انگلیسی کرونا نحوه شناسایی این گونه ویروس گفت: بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت وقتی یک مورد انگلیسی گزارش شود فرض بر این است که موارد مثبت اکثرا از این نوع باشند.

وی ادامه داد: اولین بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در شهرستان فوت کرد احتمالا چرخش زیاد داشت ما صرفا از بستگان متوفی ۱۴۰ مورد تست گرفتیم همه منفی بود.

دبیر ستاد شهرستانی مقابله با کرونا با اشاره به در پیش بودن تعطیلات نوروز و انتخابات خواستار اتخاذ تمهیدات و اجرای پروتکل‌ها شد و گفت: مبادی ورودی فیلگاه و تنگ چویل با محوریت بسیج، نیروی انتظامی و راهور کنترل شود مردم نیز از پذیرش میهمان خودداری کنند.


انتهای پیام/82016

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول