اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

ممنوعیت خرید و فروش گونه‌های گیاهی و جانوری وحشی در استان قزوین

با فرارسیدن روزهای پایانی سال، برخی افراد سودجو در کنار فروش ماهیان زینتی اقدام به عرضه و فروش غیرمجاز برخی گونه‌های جانوری وحشی از جمله سمندر لرستانی، لاک‌پشت گوش قرمز، مار آبی و برخی گونه‌های گیاهی مهاجم مانند سنبل آبی می‌کنند سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین ضمن تایید این موضوع از ممنوعیت و برخورد با عاملین فروش گونه های گیاهی و جانوری وحشی در استان خبر داد.

ممنوعیت خرید و فروش گونه‌های گیاهی و جانوری وحشی در استان قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مهران شنتیائی سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی های بعمل آمده، این اداره کل ضمن جلب همکاری نیروی انتظامی، شهرداری ها، ادارات کل دامپزشکی و اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان،  با افزایش گشت و کنترل و نظارت مستمر بر مراکز خرید و فروش ماهیان زینتی و پرنده فروشی‌ها توسط ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست استان، سعی دارد تخلفات خرید و فروش غیر مجاز گونه های جانوری و گیاهی وحشی را در ایام پایان سال کاهش دهد.

وی تصریح کرد: مطابق قانون نگهداری، حمل، عرضه، خرید، فروش و صدور جانوران وحشی زنده یا کشته و اجزای آنها، بدون اخذ مجوز قانونی بوده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با عاملین به شدت برخورد می‌شود.

شنتیائی ادامه داد: سمندر لرستانی از گونه های منحصر بفرد ایران است که فقط در محدوده  کوچکی از استان لرستان و خوزستان زیست می نماید و جمعیت آن در سال های اخیر کاهش یافته و در معرض خطر انقراض قرار دارد. برخی از گونه ها، نظیر لاک‌پشت گوش قرمز و گیاه سنبل آبی مهاجم بوده و با ورود به زیستگاههای آبی حیات سایر زیست مندان را به خطر می‌اندازند.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین در پایان گفت:  از عموم مردم درخواست می‌شود ضمن خودداری از خرید این گونه‌های جانوری و گیاهی همچنین رهاسازی این حیوانات و گیاهان در محیط‌های آبی طبیعی، در صورت مشاهده هرگونه خرید و فروش و نگهداری جانوران وحشی، مراتب را به یگان حفاظت اداره کل و ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان‌ها و واحدهای تابعه اعلام نمایند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول