اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

همه زباله‌های بیمارستانی کرمانشاه بی‌خطر می‌شوند

مدیرگروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: زباله‌های بیمارستانی در بیمارستان‌ها طی یک فرایند پیشرفته بی‌خطر می‌شوند و به شکل پودر و یا کلوخه خشک به صورت بسته‌بندی شده در کیسه، دفن می‌شود.

همه زباله‌های بیمارستانی کرمانشاه بی‌خطر می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، امیر کرمی امروز در جمع اصحاب رسانه در خصوص در خصوص دفن زباله‌های بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، اظهار داشت: براساس قانون مدیریت پسماند که از سال ۸۳ ابلاغ شده، دانشگاه‌های علوم پزشکی موظف به بی‌خطرسازی زباله‌های عفونی خود در محل بیمارستان هستند.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در راستای انجام رسالت خود درخصوص قانون مدیریت پسماند بیش از ۱۰ میلیارد تومان هزینه و زباله‌ها را بی‌خطرسازی می‌کند.

مدیرگروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: طبق قانون مدیریت پسماند بعد از اینکه زباله‌ها بی‌خطر می‌شوند در حکم زباله عادی همچون زباله خانگی است که شهرداری باید در قبال اخذ تعرفه از دستگاه متولی تولیدکننده زباله، آن را دفن کند.

وی اضافه کرد: در این خصوص بارها به شهرداری اعلام کرده‌ایم که هزینه دفن پسماند خود را پرداخت می‌کنیم.

کرمی در خصوص مکان جدیدی دفن پسماند‌های دانشگاه نیز، گفت: جایگاه فعلی جوابگوی دفن زباله‌های بی‌خطر شده نیست، مکان جدید هم مشکل دارد هنوز مطالعات آن  ابتر مانده است.

وی تصریح کرد: زباله‌های بیمارستانی در بیمارستان طی یک فرایند پیشرفته بی‌خطر می‌شوند و اصولا رطوبتی ندارد و به صورت پودر و یا کلوخه خشک درمی‌آید و به صورت بسته‌بندی شده در کیسه، دفن می‌شود.

کرمی اضافه کرد: بی‌خطر‌سازی زباله‌های بیمارستان مورد تایید محیط زیست است به طوریکه یک شرکت معرفی شده از سوی محیط زیست سرزده از خروجی دستگاه‌های زباله‌سور نمونه‌برداری می‌کند.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول