اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

برگزاری جلسه مشترک هیأت نظارت انتخابات ریاست جمهوری و شورا در مازندران

جلسه مشترک هیأت نظارت سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و دومین میاندوره‌ای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان با رئیس هیأت عالی نظارت بر ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا استان مازندران برگزار شد.

برگزاری جلسه مشترک هیأت نظارت انتخابات ریاست جمهوری و شورا در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، جلسه مشترک هیأت نظارت سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و دومین میاندوره‌ای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان با رئیس هیأت عالی نظارت بر ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا استان مازندران پیش از ظهر امروز برگزار شد.

این جلسه با هدف هم‌افزایی، تعامل و همکاری برای برگزاری و نظارت بر انتخابات در محل دفتر نظارت استان برگزار شد.
حجت‌الاسلام علی‌اصغر زکوی رئیس هیأت نظارت سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و دومین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان، انتخابات را فرصتی مغتنم برای ملت ایران برای برگزیدن افراد شایسته و صاحب صلاحیت جهت درمان بیماری مزمن اقتصاد کشور و پیمودن گام دوم انقلاب و پیشرفت همه جانبه کشور، رفع نابسامانی‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دانست و گفت: امیدواریم در سایه همکاری و هم افزایی شاهد یک انتخابات پرشور و باشکوه مردمی در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ باشیم.

وی افزود: طبق قانون، مراحل اجرا و نظارت بر انتخابات شهر و روستا بر عهده نمایندگان مجلس ودر قالب هیأت سه نفره نظارت بر انتخابات در استان است و مثل گذشته شورای نگهبان نقشی در آن ندارد اما دفتر استان و هیات نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری در استان،آماده هر نوع همکاری با هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در چارچوب قانون بوده و این همکاری بیشتر در زمینه انتقال تجارب است و نه بیشتر.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات مازندران بیان کرد: امیدواریم هیات‌های نظارت شهرستان‌ها و استان بر ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر وروستا در مازندران با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود و رویکرد انقلابی، امر بررسی صلاحیت نامزدها را با نهایت دقت،قاطعیت، امانت‌داری، سفارش ناپذیری، با تکیه بر استعلام‌های قانونی و حفظ اسرار نامزدها به انجام برسانند تا موج امید و اعتماد را در دل ملت عزیز ایران تقویت کرده و از ورود نااهلان و نامحرمان در عرصه مدیریت کشور جلوگیری کنند.
 

زکوی با تاکید بر اینکه ستاد انتخابات استان زمینه لازم را برای  تقویت تعامل، همکاری و هم افزایی بین همه نهادها و سازمان‌های دخیل در انتخابات فراهم کند.

وی یادآور شد: همچنین انتظار می‌رود فرمانداران و بخشداران که وظیفه سنگین اجرای انتخابات را بر عهده دارند در معرفی ۳۰ نفر از معتمدان، مطابق توافق نامه مشترک ستاد اجرایی وزارت کشور، هیات مرکزی نظارت انتخابات ریاست جمهوری و هیأت مرکزی نظارت شورای اسلامی که در تاریخ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ ابلاغ شد عمل کنند.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات مازندران بیان کرد: با شکل‌گیری هیات‌های نظارت شهرستان‌ها و بخش‌های استان و دستور شروع انتخابات توسط وزارت کشور در ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ فرایند انتخابات آغاز شده است.


زکوی اظهار کرد: خروجی انتخابات ملی ریاست جمهوری و مجلس خبرگان و شوراهای شهر و روستا با مشارکت مردم و انتخابات آگاهانه می‌تواند مسیر پیمودن گام دوم انقلاب را تسهیل کند؛ البته اولویت اول حضور با شکوه مردم در انتخابات، اولویت دوم انتخاب فرد مناسب، متدین، شایسته، پاکدست و دارای تقوای سیاسی بوده که در این صورت به تعبیر مقام معظم رهبری نور علی نور خواهد بود.

مهدی سعادتی نماینده مردم شهرستان بابل در مجلس شورای اسلامی و رئیس هیأت عالی نظارت ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی مازندران در ادامه با تشکر از برگزاری جلسه مشترک اظهار کرد: عملکرد برخی از شوراهای شهر و روستا در برخی مناطق کشور از جمله استان مازندران مطلوب نبوده و بعضا باعث انحلال آنان شد، این مساله وظیفه ما را در امر بررسی صلاحیت و نظارت بر این انتخابات دو چندان می‌کند و مردم از ما دست اندرکاران انتخابات انتظار دارند تا در تمامی مراحل انتخابات مُر قانون عمل کرده و در این مسیر با جدیت از هیچ تلاش و کوششی دریغ نورزیم.

وی با اشاره به آغاز ثبت‌نام داوطلبان شورای اسلامی شهر از ۲۰ اسفند، تاکید کرد: از هیأت‌های اجرایی که طی چند روز آینده تشکیل می‌شود در امر بررسی صلاحیت فعالانه و موثر ورود پیدا کنند.

سعادتی خاطرنشان کرد: همکاری و هم‌افزایی همه دستگاه‌های اجرایی، نظارتی، امنیتی، انتظامی و قضایی استان برای برگزاری یک انتخابات قانونمند و سالم ضروری است.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول