اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

مسائل بانوان استان‌های کشور نیازسنجی شده است

مشاور امور بانوان مجلس شورای اسلامی گفت: مطالعات مختلفی در زمینه مسائل و شناخت بانوان شهرهای مختلف صورت گرفته و احصا شده و با تمام نیازهای آنها آشنایی دارم،

مسائل بانوان استان‌های کشور نیازسنجی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، الهه عطایی پیش از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی بانوان شهرستان قروه اظهار داشت: مطالعات مختلفی در زمینه مسائل و شناخت بانوان شهرهای مختلف صورت گرفته و احصا شده است و با تمام نیازهای آنها آشنایی دارم، از این رو ضرورت دارد نمایندگان بانوان این شهرستان درخواست‌های خود را در زمینه‌های مختلف عنوان کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: نهادهای مختلفی مانند کمیته امداد و بهزیستی اعتبارات زیادی برای حرفه‌آموزی هزینه می‌کنند و ضرورت دارد خروجی این فعالیت‌ها در حد چشمگیری شفاف‌سازی شود چرا که نتیجه آن گام‌های مثبتی در پیشرفت جامعه به همراه داشته باشد‌.

وی اذعان داشت: مشکلات بانوان دهیار همواره مورد توجه دولت بوده است از این رو نماینده دهیاران زن روستاهای قروه می‌توانند نیاز خود را به صورت ویژه و حضوری از رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری استان کردستان مطالبه کنند.

تولید ۷ تن طلا در قروه

فرماندار قروه نیز در این نشست گفت: قروه یکی از قطب‌های معدنی انواع طلا با ظرفیت بیش از ۷ تن در سال، ایجاد کارخانه ذوب آهن با ظرفیت ۲۰۰ هزار تن و تولید ۲۰۰ هزار تن کنسانتره آهن است.

حسین الماسی در ادامه تصریح کرد: در این شهرستان ۱۷۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد و در زمینه تولیدات کشاورزی خودکفا است و سالانه ۶۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و باغی تولید می‌شود.

وی در ادامه اظهار داشت: ۴۹۰ هزار واحد دامی در قروه وجود دارد که سالانه ۳۵ هزار تن محصولات دامی و لبنی تولید و روانه بازار مصرف تمام شهرهای کشور می‌شود.

الماسی اضافه کرد: قروه پایگاه انقلاب اسلامی است و در زمان حمله ضدانقلاب به این شهرستان، قروه تنها شهری بود که با رشادت زنان و مردان از این حمله‌ها مصون ماند و اکنون نیز هر ساله قروه شهدای گرانقدری را تقدیم نظام کرده است. 

فرماندار قروه در ادامه اذعان داشت: به دنبال تشکیل پارلمان بانوان در قروه هستیم و از ظرفیت زنان این شهرستان در زمینه کارآفرینی، آموزش، علمی و.‌..هستیم تا بتوان رشد جامعه را با همت این قشر توانمند شاهد بود.

الماسی در ادامه خطاب به مشاور زنان در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه اشتغال زنان ظرفیت‌های متنوعی در قروه و روستاهای آن وجود دارد و نیاز به شناسایی و جذب آنان در زمینه تولید و خودکفایی است که انتظار می‌رود مجلس جدید گام‌های مثبتی در این زمینه برای پیشرفت بانوان این شهرستان بردارد.

نقش مادران و زنان شهدا در تحکیم بنیان خانواده در جامعه

مشاوره امور زنان فرمانداری قروه نیز در این نشست گفت: مجمع پارلمانی زنان این شهرستان توانسته زمینه فعالیت بانوان توانمند را فراهم سازد و در حوزه مدیریتی مورد استفاده قرار گیرد‌.

لیلا عبدالملکی در ادامه اظهار داشت: زنان و مادران شهدای شهرستان قروه نمونه بارز صبر و استقامت هستند و توانستند فرزندان برومندی را بدون حضور مردان خود در جامعه پرورش دهند.

وی در ادامه افزود: بانوان این شهرستان در زمینه تولید،کارآفرینی و خودکفایی نیازمند حمایت همه جانبه مجلس شورای اسلامی هستند چرا که بانوان این شهرستان ثابت کردند می توانند هم مای مردان فعالیت کنند.نمونه آن کارآفرین مجموعه باران در حمایت از معلولان با اشتغال بیش از ۱۰۰ نفر است.

در ادامه نشست هم‌اندیشی بانوان شهرستان قروه با مشاور امور زنان در مجلس شورای اسلامی هر کدام به بیان دیدگاه‌های خود در زمینه فعالیت‌های مختلف پرداختند.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۸۶/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول