اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

رئیس کل دادگستری یزد: لزوم توجه مضاعف به انفال در روزهای تعطیل

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: با توجه به این‌که معمولا تعرض به اموال عمومی و اراضی ملی و منابع طبیعی در ایام تعطیل بیشتر صورت می گیرد، توجه به انفال باید در ایام تعطیل عید مضاعف باشد.

رئیس کل دادگستری یزد: لزوم توجه مضاعف به انفال در روزهای تعطیل

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، غلامعلی دهشیری پیش از ظهر امروز در نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان، اظهار کرد: تحرک و پویایی یگان حفاظت سازمان‌های متولی امور اراضی باید در ایام تعطیل بیش از زمان های دیگر باشد تا کسی احساس نکند در سایه تعطیلات و تغافل مسئولین مرتبط می تواند به اراضی ملی و دولتی تعدی نماید.

وی افزود: صیانت از بیت المال وظیفه ای است که نباید مورد غفلت قرار بگیرد و اگر ثابت شود جایی کم کاری فرد یا مسئولی موجب تجاوز به اراضی ملی و دولتی شده است این امر با عنایت به دستورالعمل ترک فعل مدیران قابلیت پیگیری دارد.

رئیس کل دادگستری استان یزد، بر ثبت دقیق سوابق، آرشیو کامل آراء قضایی و پرونده‌های مطروحه سازمان‌های متولی اراضی توسط واحد حقوقی این سازمان ها تأکید کرد و گفت: اگر مدیران واحدهای حقوقی سنوات و سوابق کاری و دفاعیات قبلی خود همراه با آراء مأخوذه از محاکم در خصوص اراضی تحت مالکیت خود را داشته باشند و در زمان های مورد نیاز به محاکم ضمن ارائه می‌توانند خوب دفاع کنند و این امر، باعث می‌شود تا برخی از افراد معلوم الحال نتوانند با تکرار ادعاهای قبلی خود رأی به ناحق بر مالکیت بگیرند.

دشیری تصریح کرد: دادگاه بر اساس مستندات به صدور حکم مبادرت می کند و اگر در خصوص زمینی در سنوات قبل رسیدگی انجام شده باشد دادگاه از ورود به رسیدگی مجدد امتناع می‌کند اما این به شرطی است که واحدهای حقوقی با ارتقاء دانش خود و تدوین یک سوابق کامل و مدون، مستندات را به دقت حفظ و در موارد لزوم به دادگاه ارائه دهند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول