اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

تعطیلی گردشگری همدان در تعطیلات ۱۴۰۰

گردشگری همدان که همواره نوروز را روزهای رونق این صنعت می‌دانست این روزها با وجود بیماری کرونا خود را آماده تعطیلی می‌کنند.

تعطیلی گردشگری همدان در تعطیلات ۱۴۰۰

خبرگزاری فارس - همدان: بیش از یک سال است که صنعت گردشگری جهان با رکودی بی‌سابقه مواجه شده است؛ بیشتر تاسیسات گردشگری و دفاتر خدمات سفر تعطیل شده، بسیاری از سیستم‌های حمل‌ و نقل و خطوط پروازی رونقی ندارند و هتل‌ها و بوم‌گردی‌ها خالی از مسافر هستند و راهنمایان سفر بیکار و خانه‌نشین.

کرونا چنان چتر خود را بر سر صنعت گردشگری گسترانیده است که شاید مدت‌های مدیدی زمان نیاز باشد تا بتواند آب رفته را به جوی بازگرداند و طراوت و شادابی را دوباره به این صنعت هدیه کند.

همدان و تاسیسات گردشگری پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین که همه ساله چشم‌انتظار تعطیلات تابستانی و نوروز برای رونق گردشگری بود تا اکنون طی یک سال گذشته یک نوروز و یک تابستان را در تعطیلی گذرانده است و نوروز ۱۴۰۰ که در پیش است نیز تکلیف همین است و همین برای خسارت جدی گردشگری بس است.

همدان که سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ چندین برنامه بین‌المللی برگزار کرد و می‌خواست این راه را طی سال‌های آینده به اوج برساند، سایه شوم کرونا به یکباره رخوت و تعطیلی را مهمان کرد.

اکنون در آستانه سال جدید طبق اعلام ستاد استانی مقابله با کرونا، همدان برنامه‌ای برای جذب گردشگر ندارد و در همین راستا بزرگترین غار آبی جهان نیز تعطیل است تا دومین نوروز بدون گردشگر را نیز تجربه کنیم.

این ویروس منحوس موجب شده تا بسیاری از مردم همچنان از بیم کرونا یا به دلیل قرنطینه و یا محدودیت‌های دیگر امکان سفر به مناطق دلخواه خود را نداشته باشند و همین جز تعطیلی چیز دیگری برای تاسیسات گردشگری دربرندارد.

نوروز سال گذشته با این امید که به زودی این بیماری ریشه‌کن می‌شود سر شد اما گویا این ویروس منحوس هنوز میل رفتن ندارد و نوروز امسال نیز دید و بازدید و گردشگری تعطیل خواهد بود که این موضوع علاوه بر تاثیر در زندگی روزمره مردم، کاسبان گردشگری را نیز مغموم و ناراحت کرده است.

خسارت گردشگری تنها تاثیر کرونا نیست بلکه صنایع‌دستی نیز که هر سال به ویژه ایام نوروز در نمایشگاه‌های زیادی چه در داخل و چه خارج از کشور حضور داشت و هنرهای دستی را به فروش می‌رساند اکنون یک سال است که تولیدات به حداقل رسیده و فروش‌ها نیز بسیار تقلیل یافته است. 

بیماری کرونا باعث شد تعداد زیادی از هتل‌ها خالی بماند و خسارت ۱۳ هزار میلیارد تومانی را به هتلداران تحمیل کند که این خسارت با هیچ چیزی جبران نمی‌شود مگر اینکه در پساکرونا برنامه ویژه‌ای برای سفر در نظر گرفته شود وگرنه تغییر کاربری که مطالبه خیلی از هتلداران است، محقق خواهد شد.

طی یک سال اخیر صنعت گردشگری به شدت تحت تأثیر این ویروس قرار گرفته و به نظر می‌رسد تحمل خسارت‌های بیش از این را ندارد؛ اما چاره‌ای نیست و باید همگی با این بیماری دست و پنجه نرم کنیم تا آرامش به جامعه برگردد هر چند رسیدن واکسن و همچنین تولید آن در داخل کشورمان نویدبخش رونق گردشگری است و امیدها برای احیای صنعت گردشگری روشن شده است.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول